Frågan, som är tung att besvara

Nu har jag fått frågan om jag ska sälja coffy eller inte.

ja, det kommer tyvär nog bli så. Ni ska veta hur tungt det är. Jag vet att jag kommer hata mig själv efter.. bara lämna bort en bästavän sådär. Jag önskar jag kunde ha kvar henne.. jag gråter bara av tanken men jag försöker blunda för den. Men någon gång måste man lämna ponnytiden. Jag känner att det börjar bli dags.. jag behöver utvecklas och jag vill komma ut på tävlingar igen med en häst med stor potential.

Jag älskar coffy mer över allt annat. Jag skulle bli jätte glad om ni inte började kalla mig massor av saker osv. för ni ska veta hur svårt det har vart att kunna acceptera att jag måste sälja henne. Det har tagit ca. 4 månader. Och nu när jag hittat en häst som är så otroligt duktig så borde jag ta chansen.

Men jag kommer verkligen vara mån om vart hon hamnar och kommer vara riktigt nogrann. För coffy förtjänar ett så bra hem som möjligt - eller det gör väll alla.. men coffy är .. coffy. Jag kommer säkert komma in i en mörk period efter jag sålt henne men då gäller det bara att se ljuset. Att sälja en ponny för att lämna ponnytiden bakom sig är väll aldrig sådär särskilt lätt och att dessutom sälja sin alldeles första egna ponny är näst intill omöjligt.

Jag kommer lägga ut en annons någon gång i veckan för att först å främst se om någon är intresserad. Sedan är det väll bara att vänta.. ni här på bloggen får ju veta innan alla andra dåra så om ni har någon som söker en D ponny kan ni ju höra av er? Jag vet precis vad jag vill samtidigt känner jag mig som världens elakaste och egoistiskaste människa som existerar på denna jord. Allt vi gjort, allt, allt.

Den här tiden med coffy som jag har kvar - vilket är fullständigt omöjligt att svara på hur lång tid den kommer vara.. den ska jag verkligen uttnyttja så att jag inte ångrar mig att jag inte tatt vara på tiden.

Coffy är en underbar ponny, hon kommer aldrig erkättas, aldrig glömmas bort & aldrig aldrig aldrig kommer jag sluta att älska henne. <3'



everything i do, i do it for you.

Fick även en till fråga som löd:

"Anonym
om tog första steget.:
inte roligare att forma själv som med coffy? grann var han i alla fall"

svar: jag förstår inte vad du menar med att forma själv som med coffy? :) skulle vara kul om du förklarade hur du menade så att jag kan besvara den frågan. Och var gärna inte anonym, du kommer från tumba ser jag :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag letar d-ponny :)<3

2011-01-29 @ 22:09:43
Postat av: Danijela

Hitta bästa hemmet, allt kommer bli bra Michelle :)<3

2011-01-29 @ 22:13:15
Postat av: gubben i lådan

<3

2011-01-29 @ 22:38:08
Postat av: Anonym

Säger samma som danijela :)<3

2011-01-29 @ 22:38:11
Postat av: Emma

jag vet en som ska köpa lite senare i vår / sommar =)

jag kan lägga ut annonsen på min bdb sen så ser hon den om det är okej för dig ?

2011-01-29 @ 22:49:11
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

eller australien om jag ändrar min ip-adress till det, nej men allt arbete med coffy är det väl du som står för? som att slipa sin egen diamant lära dem och sedan använda det, utvecklas tillsammans. Förstod det som att den andra var mer läromästare, även om det är kul att kunna sätta igång direkt på sätt och vis så är det väl ännu roligare o göra som med Coffy? särskilt eftersom att du och en stor häst kan ha hur många år som helst tillsammans :)

2011-01-29 @ 23:29:37
Postat av: Carolina

Det kommer bli jättebra! :) Finns här om du vill prata om det <3

2011-01-30 @ 08:37:07
URL: http://calbm.blogg.se/
Postat av: julia

jag är intresserad :)

vill bara veta oxå vad hon kostar..

skicka gärna mail.

åh älskar din ponny <3

2011-01-30 @ 13:16:39
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0