Från longering till gånger 3 pass

Rätt komiskt. När jag idag gick ner till stallet efter middagen ipåkladd jeans för att longera coffy blev jag genast taggad till att rida. Så det var bara på med ridsakerna och upp å rida. Gick strålande! Så himla fin, sedan fick Ruby rida henne lite och känna på henne eftersom Therese (min förra medryttare) har slutat på berga nu.. Det gick helt okej och dom kommer nog även dom hitta varandra snart! Men Coffy var i alla fall världsbäst idag med. Ler gör jag nu, jätte ofta!



Efter ett rätt så hårt pass så red jag Mach! Riktigt stel i höger, var halft död redan i framridningen. Sedan la vi upp lite studds och jag tränade på att få honom lugn och avspänd! Gick delvis bra! Han har blivit så otroligt fin i galoppen och mycket mycket mer balans. Bra jobb där Sandra! Sista språnget var han riktigt avspänd och det gjorde ingenting att han famla lite med benen på bommen. Han var sjukt duktig idag för att vara första gången att hoppa studds!



Efter
det red jag Nelly. En riktig liten .. sparv? haha nej men jäkligt pigg och rätt stark, samtidigt mjuk. Hm, kändes konstigt. Men när hon slappnade av var hon så himla rolig att rida faktiskt! Lite tjurskallig bara men när man fick henne på andra tankar var hon supertrevlig. Hoppade även henne och dom var otroligt lika faktiskt, altså hon och Mach. Så blev mycket halvhalter och lugn trav mot studdsen. Kul att rida henne, kommer hjälpa även Rebecca i hoppningen med Nelly. Ska bli superkul! :)


foto: Frida Widström!

Kommentarer
Postat av: therese

men neeeeeeeeej buhuhuhu jag vill inte! jag vill ju fortsätta :''''''( asså fan. När jag har körkort! Då kommer jag hihihihihi :D

2011-05-05 @ 14:07:22
URL: http://superterran.blogg.se/
Postat av: Anna Tharing

Hej!

jag har bara en snabb liten fråga.

först av allt vill jag bara säga att jag älskar dig blogg och att du har en otroligt fin häst!

JAg går i 8:an nu och har börjat kolla lite till gymnasiet och jag bara undrar (om du minns) vad var det för ansökning poäng på Berga? Jag har inte hittat nåt på deras hemsida fast jag har kollat flera gånger.

tack för svar, och hoppas allt fortsätter gå bra med coffy!

2011-05-05 @ 20:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0