vem var "frake" ?

japp, efter att ha skrivit frake lite här och var så har några stycken frågat om vem han egentligen var. Jo Frake, det var min medryttarponny som jag hade 2007-2008. Ojoj, han lärde mig massor och vi hade riktigt roligt ihop. Frake var kanske 15 år då och hade en jättefin hoppteknik. Han var grymt snäll att hanteras vid och när vi red ut var han bokstavligt talat en - tickande bomb, som jag brukar kalla det ;) haha.
Jag tog hand om Frake typ 4 dagar i veckan och han var som min egna. Jag red hopplektioner för lite olika bra tränare och åkte iväg till fågelbro.
Jag gick direkt från ridskolan till honom och det var rena himmelriket. Att själv kunna ta hand om en ponny och rida ut hur mycket som helst och galoppera fritt på ängarna, att kunna dressyra på utebanan och träna för riktiga tränare - ja, det var underbart. Men frammot sommaren var han tillsalu och vi var grymt nära på att köpa honom. Men eftersom jag började växa ifrån honom och han bara var en liten C ponny som dessutom inte var så jätte ung så var jag tvungen att lämna frake. Det var inte så speciellt roligt, men jag tog med mig allt jag lärt mig och allt mod jag fått vidare till Lucky (hyr ponnyn). Jag var ju inte där ensam med honom, utan det var jag & frake, yolanda & birk. Det var vi 4, - och våra galna uteritter. Haha, herregud. Jag önskar ibland att man kunde spela in hela ens liv och bara se tillbaka på det som var. Guud vad jag hade garvat om jag skulle sett, oss 4, tävla på en öppen åker, vips så låg yolanda där på åken och sprang efter birk för att fånga honom XD. Åh <3

Här kommer lite bilder från tiden med frake.


Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Ni verkar ha haft sjukt kul :D

2010-12-10 @ 23:17:45
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: mollie

vad tycker du om min hiss? svara gärna och säg vad du tycker! :)

2010-12-11 @ 22:46:26
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/
Postat av: awww

haha awww vad mysigt de låter

2010-12-12 @ 18:14:58
Postat av: Bodil

Väldigt vacker omgivning där stallet låg!

2010-12-14 @ 09:02:22
URL: http://www.klaratempan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0