Kärlek till ponnyn!

Fyfan, idag är det en sådan dag när jag verkligen känner hur mycket jag älskar min ponny. Gick ner till stallet direkt efter middagen, ensam. När man kommer in i stallet står hon där och ser så där extra lerig & söt ut :') Så jag tog henne till spolspiltan på bums! Hon var hur cool och lugn som helst även fast det var snöstorm och det lät som om hela stallet skulle rasa. Kan inte fatta att detta är samma ponny som jag fick hem för ca 1 och ett halvt år sedan.

Tog henne till stallet, så skönt att det bara var vi där. Ingen som störde och jag stod och pussade på henne i flera minuter. Ställde för en gångs skull upp henne i stallgången (brukar inte vilja stå i gången eftersom det alltid är folk som går fram och tillbaka, hästar som ska in och ut, ja de är bara stressigt att så där. Men nu när det var helt ensamt så passade jag på, stod helt löst. Min lilla ponnyskrutt <3

Red lite lugnt i ridhuset, gick faktiskt ganska bra! Lite pigg och så i skritten och ville föremesta trava. Men annars gick de fint! Hon har blivit så underbar i munnen, så känslig och fin.
Lyssnade hyffsat bra men fick inte den riktigt fina galoppen som jag ville ha, men annars fick jag fina fattningar.

Nej så jag är riktigt glad över henne, imorgon kanske jag rider innan lunch eftersom vi inte börjar föräns efter lunch, skulle vilja rida ut men har varken broddar eller snöplattor så det kommer nog inte gå om inte snön & isen har försvunnit.. så får helt enkelt se hur det blir!


Ååh. saknar fan hofors & sommaren grymt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0