man glömmer inte första uteritten

Idag bestämde jag och johanna oss för att rida ut med våra kusar. Bestämde för att börja rätt 'hårt'. Skrittade förbi grisarna, vilket hade vart omöjligt om inte fidde vart där haha! Hon var verkligen livrädd, och att hazena också var det hjälpte ju inte så mycket. Men vi kom förbi. Så när vi kommer ut från den lilla vägen och ska ut på flisen, ja, då är det två trösklar. Stora maskiner, riktigt stora. Jag kallar dom monstertruckar. I alla fall och jobbar på åkern. Som kommer rakt emot oss med världens ljud. Så båda våra hästar backar och tvärvänder. Ja då kommer en till bakom oss och typ "stänger" in oss. Blev så jävla irriterad för dom stängde aldrig av dom eller stannade fast dom såg hur kaos de blev. När vi väl tog oss förbi så skrittade vi på ganska länge för att lugna ner dom. Sen mötte vi en så här tröskel igen men då gick det bättre.

Gick ut på rakan med camina och släppte av henne. Oj. Haha, har aldrig i hela mitt liv suttit på en häst som galopperat så jävla fort. Trodde för några sekunder att jag tappat kontrollen men när jag tog i henne lite så stannade hon klockrent. Dock lite uppe på tårna och tyckte det var mega kul. Men travade lite på rakan och sen galopperade jag i lugnt tempo andra halvan. Och så hemmåt! Somsagt, en lite livlig ritt och kanske inte de optimala för henne och mig. Men jaja, det blir nog bra när hon spänner av och känner till stället!

johanna fotade lite:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar svävar bilden! ;D

2011-09-01 @ 00:57:28
Postat av: Emme

Hon är toppenfin! Kul med ny häst:)

2011-09-04 @ 22:47:40
URL: http://elitdressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart har du köpt tröjan? Din häst är så fin och ni passar otroligt bra tillsammans! Kommer bli super kul och spännande att följa er två :) Älskar din blogg, kram <3

2011-09-06 @ 17:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0