avspänd och fining

Åh, mysigt. När vi tog in hästarna idag var coffy en enda stor lerpöl haha. Usch, så himla tråkigt.. dock gillar hon det! Hon hade tydligen legat(!) ner och solat igår när solen stekte. Haha söten! Men i alla fall så stod jag stund och fick bort det mesta och så red jag nere i ridhuset. Började med att skritta fram på långa tyglar ovanligt länge och sedan när jag tog tyglarna så sprang hon iväg i trav så fort jag råkade nudda med skänkeln så ja det blev mycket halvhalter, samtidigt som jag var tvungen att hålla energin & framåt bjudningen. När hon började lyssna på mina förhållningar så travade jag henne och var faktiskt fin, sprang inte ifrån så mycket och försökte göra sitt bästa! Tryckte in bakdelen och fick till en riktig fin skänkelvikning. Som igår så försökte jag få henne i en avslappnad lägre form. Och det gick super! Galoppen var hon också väldigt fin. Efter så fick jag tips av Johanna att stretcha henne vilket gav riktigt goda resultat sedan när jag red henne i skritten. Kan visa bilder på det sen, det är så simpelt och man gör det från hästryggen.

Ja så det blev ett ganska kort pass eftersom jag slutade när hon var som finast. Eftersom solen var ganska låg så var det rätt fungerande väder så jag avslutade med att galoppera rakan bakom hagarna i en lugn och fin galopp. Tycker det är skönt att sluta passet lite friare. Efter det travade jag på långa tyglar och skrittade en bit med Ruby & sandra, dom hade kämpat med hazena som vägrade gå förbi en "jätteläskig" tunna eller var det var, men när coffy gick så lunkade deras ponnier på som ingenting XD Haha hazena är så himla söt, allt coffy gör, gör hon!

Om man ska dra en snabb slutsats så gick det kanon idag och jag är superglad!


gammal bild från när jag galoppera på en åker vid norrga, riktigt fint vare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0