strålande sol och strålande ponny

kan det bli bättre? verkligen inte! Har världens bästa vänner altså, när jag kom ner till stallet hade Carro mockat och gjort snyggt utanför coffy box åt mig! Så snälle hon är! Så innan lunch drog jag ner och hämtade coffy i hagen. Haha, först ville hon inte alls in så jag körde på mitt inkallningssett och då kom hon direkt! Gick direkt in i ridhuset för det var för en gång skull helt tomt. Högtalarna var på med lite trippmusik, man blev glad av den faktiskt haha. Så körde lite följa john. GUD VA BRA HON LYSSNADE! Första gången när hon faktiskt vart så här posetiv till allt utan godis eller någonting. Hon ökade och längde traven när jag sprang lite längre och när jag tvärstannade gjorde hon också det! Lyfte jag benen så lyfte hon benen, gjorde jag sicksack övningar - gjorde coffy sicksack!

Otroligt söt om jag får säga mitt. Hon drog inte iväg från mig en enda gång och la all fokus på vad jag gjorde, detta resulterade på att hon heller inte drog iväg i galopp vilket hon inte skulle få göra heller. hihi. Så testade jag att ta ut henne ur ridhuset m.h.a att vänta på mig, när hon får tecken på att få komma ut får hon ta ett steg i taget så hon inte rusar ut som hon gjorde förut. Och hon har blivit grymt duktig på det med! Hon rör inte en fena förens jag ber om det (för hon vill inte göra fel, om hon tar extra steg får hon backa). Är riktigt stolt över min tjej.



Gick ut en liten promenix i detta underbara väder och jag var verkligen varm. Tog bort dom värsta pälsbollarna, hon fäller som jag vet inte vad just nu! Ska nog ner till stallet ikväll och gå ut en sväng i solnedgången. Låter det inte bra?

här har ni en gammal följajohn video på mig och coffy, typ ett halvår. Som ni märker har hon inte så mycket fokus på mig på den här videon och jag har ett mycket bättre kroppsspråk med henne nu. Måste nog filma en ny video för att visa hur mycket vi utvecklats altså!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Underbar video, skulle vara roligt och se hur långt ni kommit =)

2011-03-22 @ 13:44:31
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Carolina

Haha varsegod ;)



Jag måste få kolla när du tränar löst nån gång! :)

2011-03-22 @ 17:42:42
URL: http://calbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0