svar på kommentar!

Anna Tharing  ([email protected]) om Från longering till gånger 3 pass:
Hej!
jag har bara en snabb liten fråga.
först av allt vill jag bara säga att jag älskar dig blogg och att du har en otroligt fin häst!
JAg går i 8:an nu och har börjat kolla lite till gymnasiet och jag bara undrar (om du minns) vad var det för ansökning poäng på Berga? Jag har inte hittat nåt på deras hemsida fast jag har kollat flera gånger.
tack för svar, och hoppas allt fortsätter gå bra med coffy!



Svar: Hej Anna! Då kan jag inget mer än att tacka så mycket faktiskt, det var snällt sagt :) På berga är det ju varierande intagningspoäng. Det står alltid lite högre än vad det är! Men för att komma in behöver du åtminstonde ha godkänt i alla kärnämnen (matte, sv, eng). Men med G i alla ämnen kommer du in eftersom det är så få sökanden. Nu med det nya upplägget av gymnasie så har jag ingen aning om hur det blir, om det blir mer populärt att komma hit eller mindre, om dom ändrar poängintagningen osv. Vet inte riktigt om du fick svar på det du ville, men då får jag försöka svara i ett nytt inlägg! Tack så mycket, kramar!


Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - ponny.blogg.se

Om personen inte bor i stockholm så får man inte söka in längre, nytt med reformen tror jag.. jag kom inte in och jag har 225 poäng bara för att jag bor i uppsala D:

2011-05-05 @ 23:39:56
URL: http://ponny.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förutom det som Elvira lade till, så kommer antalet intagna elever per år minska rätt så duktigt, och intagningspoängen blir högre. Det tycker jag dock är bra, då "rensas" retardsen bort ju. :)

2011-05-06 @ 20:01:16
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0