Intervaller

idag efter att jag slutade skolan gick jag direkt ner och mockade, fyllde på torv och gjorde höpåsar. Sen tog jag in min tjej och spolade av henne, borstade av det värsta och försökte komma ut när det var som soligast :) Ville rida ut ensam och intensiv träna på rakbanan. Camina var lite kinkig i början och ville inte gå förbi kansliet, men fick hjälp av en lärare som gick brevid och sen kom jag ner för barackbacken utan problem och ut på rakbanan. Började att jobba henne 500 meter i bara trav, hon gick otrolig fint och övergången från skritt till trav var klockren. Höll formen och jobbade bra under sig. Sen tillbaka körde jag kortkortkortkort galopp haha. Kändes som om vi galopperade på stället. Men det är nyttigt för henne och så att hon inte lär sig att sticka på rakan. Så 500 meter kort galopp. Sen vände vi och körde 500 meter i hennes egna tempo altså normal galopp. Och så sista 500 meterna hemåt släppte jag av henne, haha shit vad hon drog på! Gick så fort att mina ögon bara rann och ansiktet åkte bakut hahha XD Men fick stopp på henne lätt och travade barackbacken upp sen skrittade jag hem med en glad hest! Är otroligt nöjd över vårt pass. Hennes kondis kommer bli så jävla bäst snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0