att köra traktor, att backa med traktor.

jag gick upp som vanligt vid 7 och släppte ut glada hästar i hagen :) efter någon timme gick man till maskinhallarna och idag var det mer "traktorövningar", inte så mycket jobb förutom att vi fick fylla på lite olja och sånt på någon traktor. Ja sen fick vi "bekanta" oss med en av skolans bästa traktorer ;) det var då jag & karita som fick den, hihi. Åkte runt lite på berga. Hur lätt & skönt som helst. SEN skulle vi koppla på släp (vilket också är relativt lätt nu) och körde runt med detta stora ting härovar, inte så mycket skillnad förutom att man skulle ta ut svängarna och så. Sen då, så skulle vi backa med släpet runt en snöhög. Asså jag döör! Det är skit svårt! Fick till någon halvdant backning mot slutet men det tog ju sin lilla tid, det är verkligen helt två saker, bara för att man kan köra så kan man fan inte backa med släp haha vilken besvikelse! Efter det hade vi växelövningar på travrakan XD haha det va skit kul! körde på max och så skulle vi växla upp/ner. Christer sa att det gick skit bra och jag var hel nöjd! Så vi fick sluta runt 14 tiden idag med haha XD

ja direkt efter så red jag på coffan i ridhuset! gick skit bra! fan vilken bjudning och oj vad fin och mjuk hon var i galoppen! övade mycket på tempot i galoppen och gjorde mycket backdelsvändningar & ryggningar. Så himla nöjd med henne idag faktiskt! Tog in hästarna och idag är det inte jag som kvällsfodrar så det blir att ta de lugnt hela kvällen! har gått och lagt mig tidigt varje dag denna vecka och det är verkligen att rekommendera asså, man orkar med så mycket mer och känner sig på något sett friskare ;p

bilder från idag

Ni anar inte vilka fördelar det är att kunna köra traktor sen om man söker jobb på en hästgård ;)


haha tar kort i ridhusspegeln för att visa hur nyfiken coffy är på sig
själv varje gång vi går förbi spegeln XD

Kommentarer
Postat av: Juan W

Jamen gal1 najjs me traktööööör..:P utan stress blire beestt:P ahahah

2010-12-08 @ 21:14:00
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Haha coffy tycker hon är så snygg eller xd?

2010-12-08 @ 22:56:41
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0