Fått tillbaka gnistan.

Gud vad glad jag är, ni anar inte! Pappa kom runt 3 tiden och jag hämtade in coffy. hon var lite piggelin redan då haha :) när vi kom ner i ridhuset höll emma på att hoppa så vi behövde inte ta fram några hinder och övningarna var ungefär som jag tänkt mig så efter hon hade hoppat tog jag över ;) Gick så sjukligt bra! jag verkligen fokuserade mig och lät henne gå, slutade störa henne och tittade ba rakt fram. Slarvade någon gång med vägen, men det gick så jävla bra och hon var så fin så på slutet höjde vi oxern till 120cm! Hon hoppade över det som om ingenting! ASSÅ ÅH VAD GLAD JAG ÄR! <3 Jag har kommit över det, nu efter jul blire massa dressyr & markarbetsövningar - sen kör vi hoppträning/dressyrträningar i veckorna. Vill börja komma igång med träningarna iigen som förut :) Efter så blev hon en massa pussad och kramad och fick en drös av morötter hihi. Gjorde iordning en smaskig morgon hink till henne, för de är ju faktiskt julafton imorgon! :) åker nog ut på lördag och rider ut eller något, som en sista ritt för år 2010. <3

pappa fotade, inte världens skarpaste bilder men man ser iaf :)


haha ibland fotar man sig själv i ridhusspegeln med ;)

hoppade fram på ganska låga hinder först 70/80cm, hur piggelin som helst xD

hatar att jag satte min toffs för högt upp så den tröck ner hjälmen i hoppen -.-

sen höjde vi, 90/1m. Hoppar det med vilken lätthet som helst.
även fast jag haft lite problem med räcken eftersom det känns som om
man bara hoppar rätt upp xD

105 cm

110 cm, fortfarande inga problem.

120cm, vårt rekord för 2010 faktiskt! :) (annars har vi hoppat runt 130)
men brukar inte träna så högt, men just nu behöver jag komma över
tröskeln så att 1m blir lågt igen.. och som de känns nu är det som en
barnlek för coffy sålänge jag gör rätt, dvs sitter och gör i stort sett ingenting XD

Kommentarer
Postat av: Runstens Kung

najjs najjs;);)

2010-12-24 @ 00:23:51
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Eller hur, räcken så går det bara rakt upp och oxrar är lättare (A)

2010-12-24 @ 02:19:45
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Camilla- Lär dig knoppa

Tänkte bara önska en riktigt God Jul :D

2010-12-24 @ 12:40:26
URL: http://hastskotare.zoomin.zoomin.se
Postat av: therese

ahahah "runstens kung" xD

Men iaf, fan va kul :D man blir så himla glad när de går bra :D

2010-12-26 @ 15:59:29
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0