hästarna i stall 1.

Nu har jag fått önskemålet igen att skriva om hästarna i mitt stall på berga, så då gör jag det :) på berga finns det då just nu 2 st privatstall. I vardera stall finns det plats för 9stycken hästar. I mitt stall har det flyttat in och ut hästar under terminen men just nu står dessa hästar uppstallade:

(alla bilder är fotade utav mig!)


Hazena, C ponny från Grällsta men just nu ägs utav Johanna Lisstrand.
Har faktiskt ridit henne och tycker att hon är känslig och söt :) hazena är en typisk ponny haha!
hon står i samma hage som Coffy och vi tror att hon ser upp lite till coffy haha.

Pelle, varmblod, Columbine Högwall har honom på foder.
"Collo" rider vanlig dressyr på honom och utifrån det jag har sett värkar han
vara en piggelin och jättesöt :) Pelle flyttade in nu under jullovet så jag vet
inte hur han är men han värkar vara mysig och han ÄÄÄÄLSKAR mat XD

Machen, varmblod, Sandra Jacobsson har honom på foder.
Machen flyttade också in nu under lovet men han "känner" jag lite
mer eftersom jag ridit & myst med honom i ridhuset :) han är oxå
väldigt pigg och lite uppe i varv hela tiden. Riktigt söt och av den mindre
modellen.

Fly, korsningshäst med fullblod i sig. Ägs av Emmie. Söt häst som inte
utmärker sig så mycket. Lätt att handskas med. Har inte fått någon större
bild av honom.

Phonka, tinker/fullblod, ägs av Liisa. Phonka är en stark häst säger jag bara!
haha. Om hon får för sig att hon vill gå till hagen innan dig - då gör hon det.
Och man har ingenting att säga till om! :p Phonkas största kärlek är MAT!
hon gör nog allt för mat.. och sen går hon efter Fly hela tiden :p

Malte, cponny, ägs av Reby. Han är en glad liten ponny.
Har även ridit denna lilla prick och tycker att han var riktigt rolig!
annorlunda från andra ponnyer och har riktigt fina gångarter.
Han är nog den lättaste hästen att leda till och från hagen haha,
han bara finns där utan att man märker det :P

Bamse, varmlod, ägs av Frida Löwenadler. Bamse är stallets största
häst! Det roliga är att han själv inte vet om att han är så stor och ibland
gör han helt knäppa saker :p han har lite överskotts energi när man
går mellan ut/insläppen och kan ibland bara stå och bocka eller trippa
på stället, men det är bara att fortsätta att gå som vanligt så går det
snart över haha ;)

och så min lilla Coffee som ägs av mig (michelle lundh) hihi.
Själv tycker jag att hon är lätt att ta in/ut och ser inga större problem
med henne haha :) lite pigg på morgonen men bara hon får gå ut
först så äre lugnt haha!

såg först nu att vi har många varmblod i vårt stall o: haha! men innan pelle & mach flyttade in stod dumle (c/d ponny) & spike (d ponny) där. Bilder på dom kan ni såklart också få, spike gick då tillsammans med coffy och hazena och dumle med malte och bamse!)



SÅ, VAD TYCKER NI? XD

Kommentarer
Postat av: Nadja

Malte hade ett jättefint träns! :D

2010-12-22 @ 21:48:02
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: aww

Kul:). fina hästar. berätta lite om Bergas RunstenKille? Den långa snygga saken.. hihihi

2010-12-22 @ 23:19:19
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Vad har hänt med Dumle & Spike :O?

2010-12-23 @ 01:09:12
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: columbine

woop woop vilket bra inlägg :D <3

2010-12-23 @ 10:08:04
URL: http://gullman.devote.se
Postat av: klara

har de stått en skolhäst på berga som heter Oliwer? ca 157 cm imh svart med stjärn?

2010-12-23 @ 15:35:58
URL: http://klaralevenstam.se
Postat av: Amanda

jag undrar också vart Dumle och Spike tagit vägen :O?

2010-12-23 @ 16:30:15
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den dära, ööööööööh typ Machen? Vad söt han var! Fett fin ju. Ihihihihih! :D :* <3

2010-12-24 @ 23:31:20
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/
Postat av: Sofy

Åhh, Hazena jag älskar den där ponnyn hon är verkligen världens finaste!

2010-12-26 @ 21:11:32
Postat av: Frida

Hahaha snygg bild du skulle tagit den när han och jag pussas och han gör värsta grimasen hahah

stämmer ganska bra in han är ju som en unghäst

2010-12-27 @ 18:07:24
Postat av: Linnéa

Phonka är så fin! :) Är hon en bra hopphäst? :P

2012-07-06 @ 09:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0