hoppning och nya hovisar :)

Idag åkte jag och pappa ut till berga riktigt tidigt :) red och hoppade i ridhuset. Gick jätte bra! Mjuk och fin, riktigt riktigt RIKTIGT fin i skritten, ni skulle sett vilken bjudning men samtidigt UTAN att hon hela tiden skulle "springa" ifrån arbetet som hon har en tendens att göra. Hoppade studds & sedan vanligt räcke. Hoppade inte högt alls, låg väll runt 95cm som högst. Nöjd med pollen <3

Efter ridningen så fixade vi allt med henne och så kom vår hovslagare :) så nu har coffifee nya fräsha skor, snösulor runt om & broddat runt om. Så skönt att det är fixat och ska rida ut så fort jag bara får tillfälle :'D & tolka med, faen va kul hihi. Marie (hovslagaren) sa att coffy har blivit jätte mysig och lugn! Fick mkt beröm och så stod hon och mös med henne ^^ haha trodde aldrig coffy skulle förändras SÅHÄR mycket. Nu stod hon helt lugn och ensam i stallet, rörde inte en fena och grävde bara ner sitt huvud i min famn :* så söt hon är ! <3

bilder från idag


så här blir det om man kommer för nära och hoppar nästan stillastående XD

Kommentarer
Postat av: therese

broddar :DD skojsi att hon har blvit så lugn och snäll och allt :D och jag vet inte alls hur hon va innan men tycker iaf att hon är hur go som helst =)

2010-12-05 @ 08:39:13
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0