Michelle har inte alltid vart en märkes nörd!

Tjoho, ni som läst min blogg, ridahest.blogg.se, vet ju att Michelle BUSGÄSTBLOGGADE på min blogg! Så jag pressade mer eller mindre ut lösenordet ur henne för annars skulle jag säga hennes mörkaste hemlighet för hela världen! Men nää, så gick de ju faktiskt inte till.. Hon vägrade ge mig lösenet så hon får klistra in dehär & jag lovar att hon kommer ändra i texten/inte publicera den :(

Nejmen nu ska jag berätta en rolig histora om en dag i mitt liv, med Michelle såklart. Det var när jag just hade börjat rida Tobbe & skulle låna hans ägares (Alicia) hjälm. Cool som jag alltid vart så sa jag "WAOW KOLLA HON HAR EN GPA!! Det är ett skitdyrt märke! Den kostar typ 5,5tusen!!" Michelle sa såhär "Vaf*n är en GPA??? Vem köper en RIDHJÄLM för 5,5 tusen?" Ja nu skippar jag lite delar för att annars blir det så lång och tråkig text.

Ja det var ganska kul att Michelle faktiskt 2 år senare insåg att GPA (dock var det ingen speed air, men ändå) var sjukt snygg, iaf Speed air & köpte sig en hjälm, för 5,5tusen! Eller okej, hon fick den i födelsedagspresent, men sak samma!

Sedan en gång var vi på julmarknad. Vi var inne på en affär som jag glömt namnet för tillfället, men där de sålde hästsaker. Michelle som hittade ett brunt träns köpte det för 200kr. Ett brunt pullarträns. När vi satt på tåget på väg till stallet så kollar jag lite på tränset och ser att det är ett GG (Glen Gordon) träns och säger det till Michelle. "Men GG är väl inte så stort märke, är inte det från hööks eller nått sånt?" (Hon tänkte väl på hööks märke CH förmodar jag)

Kan ni tänka er en Michelle utan dyra märken, utan alla fina saker, med sin lilla vita (skogsmulle) ponny & sina hööks saker? OCH *trumvirvel* Michelle red med SVART träns till BRUN sadel i början! Det kunde ni aldrig tro va? Okej, hon köpte ett brunt träns en månad efteråt, MEN det låtsas vi inte om. Historien om det bruna tränset står också ovan. Här får ni en bild ni som lärde känna Michelle på hennes Coffy(matchnings) tid!

OMG, höökshjälm, hööksträns & hööks strumpor??? Kan det även vara mer hööks saker? dissa att jag ser ut som värsta NH människan utan nosgrimma och sånt..

Här är en bild ni förmodligen redan sett här, men DETTA är SNYGGT!

Now we're talkin! Good shit. KL-strumpor, KL-jacka+väst, john whitaker brallorna på & Newport kepsen! Pållen har svea täcke!

Fast jag personligen tycker att Michelles smak på utrustning har blivit bättre med åren ;) Tjoho, har ni lust att läsa mer om mig & den otroligt söta ponnyn jag rider kolla in min blogg http://ridahest.blogg.se ! :D

Hoho så snyggt med printbilder, men jag har inga fina hoppbilder!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Haha, jaa, man förändras ;)

2010-12-26 @ 12:19:32
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

sv; va nääääääääää! :O seriöst? hon läser min blogg så vi får väl se om hon kommenterar xD



men de va typ en produktbild som de sålde :O

2010-12-26 @ 14:37:37
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Emina

Haha tja jag tycker inte det är fel med hööks saker, visst. Billigare saker från typ hööks håller väl inte lika länge men still, själv kommer jah nog aldrig (okej blir väl aksnek som Michelle haha) köpa en hjälm för över 6-700:- Eller ett träns för över 1000:- etc ;) Jag kör på Billigt xP

Matcha tycker jag är bra, men eg. inget nödvändigt. Även om jag själv inte kan gå med att hunden har ett rosa halsband och ett grönt koppel haha!



Kram.

2010-12-26 @ 14:43:33
URL: http://livetmedpointer.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Nu har ÅRETS FILM kört igång!

Gå in på min blogg och RÖSTA på den filmen just DU gillar Bäst! =D

2010-12-26 @ 17:30:29
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0