praktik, stalltjänst & ponnyn.

Okej, känner att denna vecka kommer ta död på mig! Vad har jag gett mig in på? :o

har APU på gården (praktik). Dvs så jobbar jag med lite vad som helst som man gör på en gård. Idag fick jag och maria tex. skotta snö. Ajjj, min rygg. Och vi fick inte gå förens vi skottat utanför varända (jävla) dörr (helvete) som finns på gården, förlåt för ovardat språk.. men det var jobbigt. Fast vi var extremt duktiga och var klara runt 2. Då fixade jag och trixade i stallet. Mockade, gjorde höpåsar och tog in (fryst) strö in i boxen och roade mig med att stå och hoppa på den så att den skulle "gå sönder" och/eller tina.

Sen började jag ta in hästar från hagen, bytte täcken och fodrade. Ja allt man gör vi ett insläpp! Gick ju iofs fort eftersom jag fick hjälp, så ska egentligen inte klaga haha.

Efter det så gick man snabbt tillbaka, bytte om till ridkläder och åt middag. Snabbt ner till stallet och RIDA. Åh, förstod inte riktigt hur jag tänkte. Hela kroppen var trött och hade ont i ryggen. Men jaja gick väll helt okej. Coffy var ju duktig men inte jag, gjorde massa fel och slarvade med massor så är inte nöjd med mig själv. Imorgon ska therese (medryttarn) rida så då får jag "vila" lite iaf.. men känner att det kommer bli en tung vecka! Fast imorgon ska jag som tur var inte skotta snö, utan då blire nog att mecka i maskinhallarna eller ploga med traktorn. De är iaf kul och inte liiika jobbigt :)

slänger in en bild på mig och elvira från hofors bara för att.

Kommentarer
Postat av: therese

stackars små ettor, massa slaveriarbete :/ de är bra att du kämpar på :D

och vilken tuuur för mig att du har en jobbig vecka :D

2010-12-07 @ 09:17:47
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0