ridningen som bäst, som sämst.

idag red jag lite lätt i ridhuset. Började med mycket skrittarbete, jobbade henne jätte mycket. Men fick ingen riktigt ärlig bjudning och hon var rättså stel. Men jag kämpade på, när hon kändes nogurlunda fin så började jag travarbeta henne och då var hon rätt lätt i munnen, fast jag kände mig okoncentrerad och trött. Gick över till galopp och den var faktiskt helt okej, fattningarna funkade liksom och hon var fin och jag orkade hålla igång även i minskningarna. Efteråt var hon riktigt fin i traven, men såklart får jag världens hostattack och börjar nästan spy.. skrittade en stund sedan testade jag igen mendå började jag torrhosta och fick ingen luft så jag var tvungen att lägga ner.. tråkigt eftersom att hon började bli fin mot slutet.. men vad ska man göra.
Hon blev rätt svettig så satte på henne svetttäcket medan jag fixade allt i stallet. fortsatte att hosta konstant där med men efter någon kvart var det över! Hoppas verkligen inte att jag börjar bli sjuk NU! Brukar ju alltid börja med att det kommer genom ansträngning.. jaja. Imorgon rider Therese iallafall, så då får kroppen vila.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Uä de är så äckligT D: HATA ATT VA SJUK :(

2010-12-13 @ 23:43:04
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch då :( Krya på dig <3

2010-12-14 @ 21:19:17
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0