riktig bondedag!

Japp, idag fick det bli en riktigt bondedag. En härlig bondedag :) Gick och la mig tidigt igår och vaknade med ett piggt och glatt humör vid 7 och tog ut/fodrade hästarna. Åt frukost och sov någon halvtimme och gick sen till maskinhallarna :) På förmiddagen fick jag jobba med Johanna. Vi började morgonen med att harva i ridhuset sen Körde vi lastarN och "flyttade" snöhögar haha :) det va jätte kul och varmt i traktorn hihi. Vid lunch så hade jag stallmöte och vi pratade om stalltjänsten på julen och jag har bara tre dagar 20-23, skit skönt! Efter lunch så ville fidde att jag skulle jobba ensam typ haha så så fick det bli ;) fortsatte att tabort det sista från snöhögen, sen plogade jag lite här ovar på gården, efter det flyttade jag kobajs haha X) inte fräsht någonstans men lite skit får man ta som man brukar säga :) Var lite läskigt att jobba sådär själv på egen hand i början och läskigt att möta bilar XD men efter någon timme så vare lugna puckar altså! :)

Fick sluta en timma tidigare och då drog jag ner till stallet, therese hade precis kommit tillbaka efter uteritt med coffy och det hade gått super! Mös lite med coffy i stallet sen så tog jag THERESE in bamse och gjorde en höpåse haha, det var dagens insläpp de XD skit skönt! Ska ner igen vid 8a och fodra men det är bara mysigt tycker jag.

Har altså inte haft en enda ledig och lugn stund förens nu. Och det har jag knappt märkt av (:
Så ska verkligen inte klaga som igår, riktigt rolig dag har det vart och imorgon hoppas jag på en lika lyckad dag!

tog lite bilder!

Här harvar vi i ridhuset ;)


här plogar jag bort massa snö :)

och här möter jag cicci & dumle, therese & coffy medan jag är ute och åker ^^


Åh, har ni jobbat på en gård någon gång isåfall med vad ? :D

Kommentarer
Postat av: therese

hahah va små hästarna såg ut därifrån xD och du va så duktig så ;) och ursäkta.... DU tog in Bamse???? ;););););)

2010-12-07 @ 18:33:35
URL: http://superterran.bogg.se
Postat av: Johanna

Jopp! :) Har sommarjobbat på en husdjurs''park'' i Kurikka, en bit in i landet. (dt är ju i finland, är ju därifrån så ;)) och då skötte vi hästar och alla djur på gården såsom grisar, getter, höns, kaniner, hundar osv. Dessutom flyttade vi höbalar och saker, dt är jobbit -.-

Jättekul att jobba med djur ju! :D

2010-12-07 @ 20:39:13
URL: http://fjojj.blogspot.com
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

fan va kul de verkar va att köra traktor :O

2010-12-07 @ 21:00:18
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0