Dagens ridpass, dressyr.

Idag red jag, äntligen. Gick ju somsagt upp klockan 5 och mjölkade kossor, och sedan slutade jag vid 17:15, har gjort både det ena och det andra i ladugården. Lärt en liten kalv att dricka mjölk, mockat, rakat kossor, ströat och massa annat. Är verkligen helt slutkörd. Men ändå kravlade jag mig upp på hästryggen. Trodde det skulle gå åt helvete om jag får utala mig så haha :) Men det gick superious! Fick henne i en ganska lång och låg form, och sedan gick det bara bättre och bättre i traven! I höger varv gick det jätte bra i galoppen, skrittade en stund och sedan tog jag vänstervarv och det gick faktiskt skit. Men jag var så trött så orkade inte hålla på att bråka, så fick henne bara lugn och så avslutade jag där, kanske inte roligaste avslutet men jag kände att det inte var värt att hålla på.

redigerad bild av ridahest.blogg.se


Min ponny var duunder mysig idag! & jag är så nöjd med henne <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0