första uteritten på länge!

Idag red jag äntligen ut, jag och emma red till galoppön efter lunch i härliga vädret. Blev ett ganska lugnt pass. Coffy var så himla pigg och taggad i början att jag började tappa tålamodet innan jag äns hunnit hoppa upp. Hatar de! Men jag höll mig och hon lugnade ner sig efter en stund så då blev jag också avslappnad haha!

Vi har fått in spån till berga nu så vi får välja mellan torv/spån. Jag föredrar
torv eftersom jag vill ha en bra bedd som sugeer åt sig bra och blir mjukt.
Samtidigt som spånet är ljusare och fräschare. Så kom på det bästa lösningen!
Har en bra bedd redan så jag la över 3 skottkärrer med spån över :) Smart va?
så nu har hon en bra bedd, och så kommer kisset sugas åt samtidigt som det
är mjukt och fräsht över! ;)


Vad har du för något i din box och VARFÖR har du det?


Kommentarer
Postat av: Nadja

Spån, enligt mig enklaste att mocka i ;)

2010-11-17 @ 19:01:12
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: elvira - ridahest :D

Åh vad mysigt det ser ut att rida ut! :)

Det är minst 1-2dm snö överallt som är typ is nästan här i uppsala så det går inte att rida ut :(

2010-11-17 @ 19:38:33
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Kim

Vi har ju lösdrift men i ligghallen har vi torv. Dom hade alltid haft torv så jag vet inte varför :P

2010-11-17 @ 20:50:00
URL: http://kimogefja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Torv, lätt att mocka i och inte inte lika dammigt/farligt damm för hästen som spån har. Fick jag välja på vad jag ville så skulle jag nog ha halm om det var obegränsad tillgång på't

2010-11-17 @ 21:12:56
Postat av: Torres<3

SPÅN!! för de är förjävla schteeekigt;) alltså passar mig!!!:P

2010-11-17 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0