Kaaaaaos på runsten!

Haha ingen bra dag x) började med att coffy totalvägra gå in i transporten. Eller, ja, hon gick in men vägrade stå kvar. Efter typ 25 min så bar vi iväg till runsten. Gick aldrig banan utan tittade på några ekipage och började skritta fram. Sen gick jag in på framridningen så bara; nästa startande "michelle lundh med Dark Coffee" jag ba men vafan! :o så galopperade snabbt och allt blev hur stressigt som helst. Hoppade altså aldrig fram, och mitt i skiten så glider sadeln runt! HAHAH asså jag orkar inte. Snacka om kaos. Och när jag står där med en snesadel så ba; michelle in på banan. Jo men tjena, haha. Så gick in oförberedd och hoppade, 1an fick jag 2 stopp på (antagligen för att vi inte var förberedda ingen av oss) Så blev det ett stopp på sista hinder också! Det sög verkligen hårt, ingen fin runda någonstans och jag var inte nöjd.

Så jag taggade till 90-klassen istället. Red fram lagom och hon hoppade grymt på framhoppningen. Men jag glömde som vanligt bogarna inne på banan och visade inte henne vägen så de blev 2 "vägringar" på första, eller jag kan inte kalla de vägring mer typ "vart skulle vi?" haha. Men sen så 3an kom vi i fel galopp och det blev en ganska tight sväng så vi kom för nära. Resten av banan 4-8 tog vi asbra :) Fina språng och bra galopp.

Om man kollar ur situationen och att vi inte vart ute på 8 månader så är jag ndå rätt nöjd :) bara att tagga till nästa !
och då ska jag fan rida fram innan känner jag hah.

80klassen



90cm

kanske inte världens bilder men man ser vad det är liksom :p

outfiten:

Hon var grym att lasta hemmåt, fast det är kanske inte så konstigt ;) haha <3
Efter tävligen åkte vi till lillhästen i stav och köpte kraft å tittade på dressyrsadel!
Ska åka dit och prova ut en brun hoppsadel oxå snart, vill så gärna ha brunt
det är c00lt :D



Jaha, Hur har eran dag varit? :)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag är glad, har gjort framsteg med min ponny!



Jag har börjat med horsemanship på henne, och hon har inte velat stå still när hon är lös. Idag så kunde jag gå runt henne och hon stog still, + att jag kunde stryka med plast runt hela henne, tom i ansiktet, och hon stod blixtstilla!

2010-11-20 @ 17:41:34
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: elvira - ridahest :D

det gick inte att kommentera igår O.o

iallafall ser ju bra ut på bilderna:DD

coffy ser jätte stor ut :o eller så är de du som är liten x'D

2010-11-21 @ 19:53:48
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jättefin bild på er den fjärde uppifrån :)

2010-11-21 @ 20:45:46
Postat av: Issa och Linda

fin blogg:)

2010-11-21 @ 21:32:10
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: therese

HAHA asså jag älskar att du glömde spänna sadelgjorden :D

2010-11-22 @ 15:32:27
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0