rid/träningsläger.

Japp nu tänkte jag skriva lite om ridläger.

Själv älskar jag den där känslan att komma iväg och skaffa nya vänner, bada & njuta av sommaren med hästar. Men för att detta ska funka så måste det ju vara roliga människor, bra tränare och om man inte har egen häst så ska det givetvist vara bra och utbildade hästar.
Ridläger gick man ju på när man var lite yngre, då man fick göra grejer som man inte fick göra på ridskolan!Det fanns med lägerledare och man har kul ihop. Men nu senaste åren har jag gått på träningsläger, där man inriktar allt på ridningen. Och man lär sig verkligen massor. Träningsläger tycker jag egentligen att man ska åka med egen häst eftersom man då helst vill utvecklas med sin egna häst.



Jag har själv gått på Danora Ridläger två gånger, och där var en riktigt bra start faktiskt! Mycket bra tränare, hästar och miljö. Man har kul tillsamans och båda åren har det vart bra människor.

Sedan har jag vart på Villacienzo Ridläger i spanien 3 gånger! Det lägret älskar jag, för det är så annorlunda än i sverige, dom som är kunniga får rida typ 3-5 hästar om dagen och man har kul tillsammans.

Har även vart på Åby hopp-träningsläger som jag tyvär hade förväntat mig mer av eftersom norrköping horseshow erhålls där. Men vilken besvikelse! En och annan människa var rolig, hästarna var inte min typ av hästar och tränarna var inte heller så hjälpsamma. Och stallet låg mitt i ett villområde, naej det var verkligen inget för mig.

I somras var jag på Hofors Fälttävlansläger, och jag är dönöjd med det! Synd bara att jag bara kunde ha Coffy under dressyrlektionerna eftersom hon var under igångsettning. För deras ponnys var inte så roliga.. tränaren blev bättre mot slutet men själva träningarna var riktigt lärorika och roliga! Det var så kul att testa på terränghoppning och sista dagen fick man tävla startfälttävlan. Miljön var riktigt mysig och eftersom vi åkte ett gäng kompisar så hade vi riktigt roligt ihop. Lägret varade bara i 5 dagar, men de räckte för alla va helt slut efter haha! Rekomenderar hofors starkt!

Vilka läger har du vart på ? Vilka rekommenderar du? Skriv lite om dom! :)

Kommentarer
Postat av: julia

jag rekomenderar gunnorp!

världens bästa ridläger tkr jag!

Man kan åka på sommaren & även nu i november.

Många hästar att välja mellan, & dem väljer en som man passar bra ihop med!

Det varierar mellan dressyr hoppning & busa lite i en skogshage, b.l.a hoppa stockar, galoppa på en galoppsträcka, leka lekar med häst. & annat!

verkligen awesome! ALLA som har vart där e nog nöjda, & kommer självklart tbx igen!

Tyvärr inget bad me häst, men man ska ju vara väldigt rutinerad för att bada me hästar, annars är det ju farligt. Men man har verkligen kul, & d e starka minnen för livet!<3

Jag tipsar verkligen att åka dit!:)



så ni som vill åka på ridläger åk t GUNNORP!<3



www.gunnorp.se



2010-11-07 @ 14:42:13
Postat av: Emina

Hehe, har inte varit på något alls :*

Kanske nu till sommaren? Vet bara inte vilket.. Sörgården har jag 2 kompisar som gått på som lärde ut mycket ang. NH och man fick rida 2 grr dag. 1 gång på banan på morgonen, underdagen ett/två teoripass och sen en uteritt på kvällen. Tror jag det var? Sen fick man även sköta om hästarna en del såsom utsläpp osv.

Hade gärna velat gå på det med det kostar 5000:- (okej ridläger brukar väl ligga på den summan) men inte har man väl råd med det heller :P :(



Vet inte hur jag ska kunna spara ihop pengar heller eftersom jag inte får månads/vecko peng ahah :)



Tips? :)



Kram

2010-11-07 @ 15:06:11
URL: http://livetmedpointer.blogg.se/
Postat av: elvira - ridahest :D

jag har varit på agersta (islandshästläger i uppsaöa), danora (där ja träffa dej ;D) & hofors nu i somras!

de enda som du inte skrivit om är agersta och det var inte braa på något sätt eller vis! Man delade häst, och red "två pass" där man fick byta efter halva >_< så red man ut fick man gå antingen gå dit eller hem & rida den andra delen :Ss

2010-11-07 @ 15:19:56
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Vad kul det lär =D

2010-11-07 @ 15:22:17
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Jess

Sv. Tack och bock!

Har också varit på läger på Åby... fast det var flera år sedan. Tyckte dock det var helt ok så jag återvände dit 2 eller 3 gånger om jag minns rätt. =o)



Kram, Jess

2010-11-07 @ 17:08:54
URL: http://jezzigrl.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

SV: Åh Tack! Glad jag blir D=

2010-11-07 @ 18:56:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Karro

det låter som en hel del trevliga och roliga ställen :D

Jag kan lägga till Strömsholms ridkurser/läger eller vad man nu ska kalla dem för. De e på ca 5 dagar med 2 ridpass om dagen samt stalltjänts i en helt UNDERBAR miljö :) det e faktist det ända riktiga lägren jag har varit på. Rekomenderar starkt! :) Man kan välja mellan deras ridskolehästar eller ta med sin egen. Jag har varit där på 2 läger och aldrig nånsin lärt mig så mkt på så kort tid, de arbetar verkligen med ryttaren tillsammans med hästen.

2010-11-07 @ 20:15:41
URL: http://iloveeco.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

sv; hihi ^^ hade tråkigt så x]]]

2010-11-08 @ 01:19:55
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag rekomenderar Järvsö Ridläger starkt som bajs!

Våran ridlärare är otroligt duktig och har tävlat SM i yngre dagar i båda hoppning dressyr(tror jag) och fälttävlan. På själva ridlägret får man hoppa bana, rida dressyr, markarbete, western, ridarspel och mkt mer x'd

öööööööööhhhhhhhhhhh........

Sjukt fin miljö också! jättemysigt badställe och überfina ridvägar! :D

Per, hennes man, filmar och fotograferar nästan allting också ;)

bajs bajs vad jag vill rida igen D: ähähähäh. får vänta tills på onsdag då jag rider, på ridskolan i järvsö 8''''''''''''''DDDDDDDDD

2010-11-08 @ 16:11:57
URL: http://kallbloden.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Helt klart VIRSBOS efter västerås (:

Trevlig personal, trevligt boende, trevliga hästar, super duktig ridlärare! (:



Ska du till Globen Horse show? (:

Vad ska du shoppa isåfall? :D

2010-11-08 @ 17:07:43
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Elin

Stall Danora = BÄST 4-EVER! Har varit där två gånger, det blir tredje gången i sommar!

2011-06-02 @ 16:31:47
URL: http://elinahlander.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0