oseriöst - seriöst - oseriöst :)

Allt började med att jag sa till mig själv att rida ett mycket fokuserat och effektivt pass i ridhuset. Men eftersom jag gick ner direkt till ridhuset efter att jag slutat vid 13 så var det hästövningar där, så jag skrittade fram ute och det gick väll okej, hon va ganska trippig. Red fram lite på lilla utevolten (som förvånads värt nog var mjuk och frostfri!) Sedan gick jag ner till ridhuset. Det började med att en duva sprang runt och inte kunde flyga, pep som fan. Det var ett stressmoment att ha den där, efter någon minut flög det in ännu en till, hur mycket jag än "red på dom" så flög dom inte iväg.. sen fortsatte de att göra oss okoncentrerade och tillslut var det typ fem duvor i ridhuset som vägrade FLYGA?! Fattar inte grejjen. Hon var grymt okoncertrerad och jag blev fan frustrerad. Länge sedan det gick så dåligt.. men mot slutet slappnade hon av och hon fick en fin framåtbjudning!
Kunde då börja rida seriöst och övade på galoppfattningar på serpentinbågar/stillastående m.m. Gick ganska bra. Fick en fin form på henne i traven efter och det kändes toppen ;)

Sedan när jag skulle hoppa av så tvingade Therese mig att göra en bakåtvolt från sadeln ner.. haha trodde jag skulle dö XD men jag klarade det faktsikt (a) nästa gång blire film påre asså.
(skulle aldrig göra sånna grejer om coffy inte var avslappnad, det går inte då!) Men så vart det lite oseriöst i slutet haha, eng.fullblodet kom fram på långsidan också ;p

Här kommer ett par oseriösa bilder hehe :)
Man måste kunna ha lite kul ibland tycker jag, så länge hästen trivs i det eller vad tycker ni ?
Själv tycker jag att det är en del av hästägandet, att ha kul med den utanför de seriösa i ridningen också :)


Nej, nu är jag ledig hela kvällen eftersom jag har ridit och det är Johanna som kvällsfodrar !
Fast jag tycker att kvällsfodra är det mysigaste, liksom vara ensam i stallet, slänga in hö'et, gosa lite och bara höra ljudet av tuggande.

Vad tycker ni bäst respektive sämst om, om ni får välja? Morgonutsläpp, lunchfodring, efminsläpp, kvällsfodring?

Kommentarer
Postat av: louise

haha fan va härliga bilder x)

2010-11-18 @ 19:15:42
URL: http://galetfort.blogg.se/
Postat av: therese

det är faktiskt bara läskigt första gångerna! Sen går det som på räls :D fast det är lite läskigare barbacka. Och klart man måste ha kul med hästen!

2010-11-18 @ 21:19:31
URL: http://t.bubbleroom.se
Postat av: schteekkkarn

jadu vi brukar ta kvällsfodringen påväg till stureplan så de e najjs;)

2010-11-18 @ 22:16:40
Postat av: elvira - ridahest :D

tummen ner för morgonen & tummen upp för kvällen :D

2010-11-18 @ 22:27:18
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Reby

Kvällsfodring är skönast. De andra tre är sämst!

2010-11-19 @ 14:17:44
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Nadja

eftermiddagsinsläpp :)

2010-11-19 @ 17:43:51
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda

Hatar morgonen xD men det är bara för att jag är morgon trött x) Kvällen är ganska bra men dock blir det lite jobbigt när det är mörkt ute men men, bättre än morgonen iaf :D

2010-11-19 @ 18:20:25
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0