Pontus W hjälpte mig utan träning ;)

Jo idag klev jag upp klockan 10 för att rida :) Riktigt skönt att rida på morgonen faktiskt, kändes som tusen år sedan haha! Nej men idag red jag ett ganska intensivt pass. & detta pass är nog bland det bästa på lääänge! Tränade på; ryggningar, fram&bakdelsvändnngar, galoppfattningar och ökningar i galopp.

Allt gick bra ändå från START! Världens bjudning i skritten och jag behövde knappt ta något i munnen på henne innan hon sökte sig ner.

Efter att jag var och kollade på när Axel tränade för Pontus så snappade jag upp lite saker. Det var då en häst som gjorde exakt samma sak som Coffy när han skulle rygga. Dvs ställa sig på bakbenen och vägra lyssna. Han sa att det berodde på att hästen inte var ordentligt "igenomriden" bak och fick ont, och för att bjudningen inte var bra. Så innan jag ryggade idag så verkligen ställde jag igenom henne och gjorde mycket bakdelsvändningar och öppnor/slutor. Galopperade i fin form med lite längre steg, sen gjorde jag halt från galopp och ryggade. GICK SÅ JÄVLA BRA! Fyfan vad fin hon var! Och hennes halter börjar likna någon nu också ^^ Så nöjd!

slänger in en bild på Pontus efter att han ramlat in i hindret haha xD



och en bild på mig och coffy när jag pulsar på en snöåker som jag ska göra
mkt när jag får mina snösulor & broddar :D


Nu ska jag förbereda mig inför horseshow ikväll! Ska bli jätte kul!

När ska du dit?

Kommentarer
Postat av: Akkkebakkeeeee@pea

Pontus W e bra o träna för ;) lär sig fan mkt. skön snubbe också. mkt humor!!!<3

2010-11-27 @ 00:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0