äntligen sitter det :'D

Slutade jätte tidigt idag. & det var väldigt bra tajming då jag sovit dåligt
och var tvungen att gå upp vid 7 tiden för stalltjänst så har vart sjukt trött hela dagen och tog en
powernap i 2 timmar innan insläppet :) Jag tycker det är jätte mysigt att vara i stallet på morgonen och på kvällen. MEN INTE NÄR DET ÄR KALLT, NÄR DET REGNAR OCH ALLT ÄR LERIGT.
Fyfan, jag hatar gegga. Men somtur var så rullade sig inte coffan idag haha gissa om jag blev glad!

Red i ridhuset. I skritten kändes hon megar stel och bogarna flög hejvilt, typ.
Så jag fick verkligen ingen bra start. Lösgjorde henne lite men kändes fortfarande kasst.
Fick ingen framåtbjudning och ingenting stämde, så jag började istället trava igång henne
som min tränare sagt, för att komma igång liksom.
DÅ blev hon klockren! Fyfan, jag är så jävla nöjd! Jag jobbade endast med benen
och hade ytterstöd och hon gick som en klocka i alla gångarter.
Dock har hon fortfarande lite problem att bära upp sig själv i galoppen men hon försöker
så länge jag är på henne och när jag väl setter tillbaka henne och hon trampar under
sig så känns det verkligen jättebra!
Provade längdtrav idag också, ibörjan tappade hon formen då jag glömde ytter och drev bara
men sedan kom jag på mig själv och kom en gång till på raksidan och då gick de verkligen asbra! :D
ska försöka få någon att filma nästa gång.
Jobbade mycket på volter och jobbade mycket med utåtställningarna.

Kan inte fatta att det är samma ponny som jag köpte?
Iofs har jag utvecklats med henne men hon har blivit så fin i ridningen och försöker in i de sista!

Avslutade med ett 60 cm studdshopp för att kolla avstånd till linnea.
Moaha fick hoppa 2 hinder idag iaf (A) HAHA. Desperat tjej xD




Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken fin häst! Är det din?? =)

2010-10-20 @ 12:01:48
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: m

HAft en bra dag?:)

2010-10-20 @ 17:05:52
URL: http://malindans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0