arbete från mark.

Idag arbetade jag coffy från marken. Jag fick låna Linneas tömkörningsjord, tack! ^^
Har ju aldrig tömkört förut och tror inte coffy blivit tömkörd förut så jag
tog det mildaste bettet (raka). Brukar ju inte kunna rida på det för hon blir
skit stark då men ville ju bara att hon skulle gå rakt fram och inte kräva form första gången liksom.
Men det gick SJUKT bra! Hon lyssnade jätte mycket och var hur mjuk i
munnen som helst! Jag behövde knappt ta henne! Så himla nöjd.
hon hade en jätte lugn och fin trav så jag slapp springa skiten ur mig som jag trodde xd

Efter det blev det löshoppning! Började lite lågt och gick sagta frammåt.
Gick sjuuukligt bra! Hoppade 125 utan problem! :D Sedan blev hon trött
så vi sänkte till 1m och då flög hon högt över för att hon var beredd på att hoppa högre haha!
är jätte nöjd med henne, var så himmla glad <3 & nu blire att köpa tömkörningsjord! :D

här kommer bilder och videos från tömkörningen/löshoppningen.

(bilderna/videon från tömkör. är av columbine med hennes digitalkamera)

 

(löshoppningen är filmad av Frida med hennes mobilkamera.)


VAD TYCKER NI ? :D

Kommentarer
Postat av: elvira - ridahest :D

Ser skitfint ut :D:D!

2010-10-12 @ 23:32:57
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Frida

Kaffe är jätteduktig pony :D

2010-10-13 @ 01:21:30
Postat av: Tommy

Jaha så nu ska du börja att köra travlopp ;D.

Ser i alla fall jätte bra ut för att vara första gången som du tömkör henne. Hon går ju tom i form.

Fortsätt att löshoppa henne om två veckor, kanske prova lite högre då, om hon är ordentligt uppvärmd.

Du är bäst.Puss

2010-10-13 @ 22:39:41
Postat av: Tommy

Kom lite för nära hindret på 1,25.

Måste nog ha lite längre avstånd mellan dom två sista hindren nästa gång 30-40cm?:D

2010-10-13 @ 22:55:17
Postat av: michelle :)

svar till tommy (pappa):

haha aa det kanske jag ska :P

taaaaaaack!! :D



ja jag vet hon kom lite nära, men endå hoppade hon upp sig så bra hehe. vadå, ska jag breda mer 30-40 cm eller? :P

2010-10-13 @ 23:09:44
URL: http://mittridliv.blogg.se/
Postat av: Tommy

Börja med 20 cm och se hur det går.

Kommer hon för nära så är det ju bara att bredda mer.

Puss:D

2010-10-14 @ 22:42:33
Postat av: Tommy

Ps Jag menar INTE bredden på själva oxern.

Utan avståndet mellan 2a o 3e hindret.

:D:D

2010-10-14 @ 22:47:08
Postat av: Eleonor

Fråga: Vad är syftet med 2 hjälphinder?

2010-10-24 @ 21:54:43
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0