mysig promenad & tömkörning.

Eftersom coffy fått stått hela helgen så gick jag en 20 minuters promenad med henne runt berga för att
hon skulle få komma igång lite precis efter traktorlektionen.
Hon var väldig pigg och trippade lite i början men sedan gick hon lugnt efter men eftersom axel gick med så ignorerade jag henne lite och pratade med honom och då blev hon genast lugn när hon inte fick
uppmärksamheten hon sökte, hehe :)

Några timmar senare så gick jag ner till ridhuset och tömkörde henne, gick inte liiika bra som förra gången
eftersom JAG var helt slut i kroppen. Orkade knappt springa efter och jobba henne samtidigt.
Men hon bjöd på och försökte göra sitt bästa.



Fick en fråga av en läsare:
- vad tänker du göra med coffy när du inte få tävla henne mer?
svar: som jag sagt i något av det första inläggen så
tänker jag inte sälja henne på direkten bara för att
jag inte kan tävla henne ngt mer. Utan allt beror på vad jag gör
efter gymnasiet, om jag reser utomlands osv.
Så jag har faktiskt inget direkt svar på den frågan.


Kommentarer
Postat av: Erika

Tömkörning är kul, men inte alltid så lätt. :P

Tycker det är ett jäkla jobb o hålla reda på tömmarna.

Men när det går bra, är det skoj.

Och roligt o arbeta hästen från marken.



Vettigt av dig att ha hjälm. :)

Borde jag också använda oftare när jag hanterar från marken.

2010-10-19 @ 12:05:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Reby

Skicka bilderna på mig och Malte? :) <3

2010-10-19 @ 15:43:55
URL: http://reby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0