överpigg av ökning.

Idag red jag dressyr i ridhuset. Det började med att hon kändes ganska stel i höger ?
men sedan släptes det och jag kunde rida mer avslappnat.
Ville få henne att backa, men hon blev riktigt sur och protesterade direkt!
Höll på tills hon gav sig liite iaf. Fick dock riktigt fina galoppfattningar från halt.
Sedan blev det att för en gångskull träna på längd trav. Gick riktigt bra förutom att
hon blev övertaggad efter och ville mest springa. Hon blev jätte skumpig i ökad trav haha xD
Men om jag fortsätter så så kommer nog min följsamhet bli bättre och får bättre sits,
har något att jobba på nu altså: ökad trav & backa RAKT bak.


Frida fotade när jag red:


slutsats: det gick inte så jätte bra att rida idag. Varken på min eller coffys sida. Men det var inte heller det sämsta ridpasset som vi haft.

Kommentarer
Postat av: elvira :D

tråkigt att det inte gick så bra idag, men det kommer nya dagar & de är bara att ta nya tag :))

hoppas verkligen du får till ryggningen :)! ni kommer snart att fixa det, de vet jag ;)

2010-10-13 @ 21:59:32
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: elvira - ridahest :D

sv; hihi :D

2010-10-13 @ 22:01:22
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Tommy

Kanske hon hade träningsvärk efter löshoppningen.

2010-10-13 @ 22:31:28
Postat av: felicia w

åh vad kul!

kolla här..

jag följde din förra blogg www.darkcoffe.blogg.se

sen började jag glömma bort den osv.. sen vart jag tipsad om denna blogg.

Och började läsa den lite, visste inte om att det var samma person

Sen kom jag på din gamla blogg ( visste inte att du slutat o gick in på den, )

så jag har följt dig o coffee väldigt länge igentligen (aa

2010-10-14 @ 13:49:45
Postat av: Anonym

sv; oj vad glad jag blev nu :D Tack så hemskt mycket! :)

2010-10-15 @ 08:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0