Sadel, barbacka och trick.

Idag red jag i ridhuset med ruby.
Först tog hon bettet ifrån mig ganska mycket och var allmänt spänd. Men sedan blev hon mycket mjukare och blev sjukt samarbetsvillig och fick några riktigt luftiga å fina steg :'D Kändes hur bra som helst i alla gångarter så jag hoppade av och gick lite med henne samtidigt som jag tricktränade lite lugnt.
Sedan sadlade jag av och hoppade upp å red barbacka. Härligt? svar ja!
Hon blev väldigt springig i traven så det blev mest att tänka på halvhalter och lugna ner henne innan jag kunde tänka på formen. I galoppen var hon riktigt fiin. Sen tränade jag på stegring på kommando, hon kan ju de i halsring men jag vill esta med träns och då höjde jag handen intill öronen smackade lite och så var hon uppe. Dock väldigt fjuttiga små stegringar men de räcker för oss hehe :)
har hört att jga tar över stegringarna när jag tränar de och kommer göra att hon inte kmr göra de utan kommando. Hon gjorde de endast när jag bad om de och precis efter jag gjort de travade jag frammåt och fick verkligen världens framåtbjudning och finaste steget! Fan, de var som att hon tyckte att de blev roligare och med lysdam.

måste säga att min statistik börjar se bra ut och jag får bara fler och fler kommentarer! IT MAKES ME HAPPY!
tack! hoppas ni haft en rolig häst-dag höhö.


/ er michle

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson

haha och folk säger att det är tvärtom (eller du vet ju vem folk är)



tror också att du "tar över" elr va man ska säga :)

2010-10-05 @ 00:10:41
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: therese

coolt :D hur gör du för att lära na stegra? :O

2010-10-07 @ 18:28:26
URL: http://t.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0