Se sin häst från marken.

Något jag verkligen älskar är att se när någon annan rider min ponny, coffy.
Jag tycker det är så himla kul xD och speciellt när jag får vara med och hjälpa ryttaren och säga vad just hon behöver för hjälper m.m. Kanske låter lite skumt men jag lär mig massor på det viset också. Jag ser grejer hon gör som jag inte ser uppifrån och tänker på det när jag rider nästa gång!
Så idag red Therese henne. Jag hoppade upp och böjde loss henne lite och visade henne lite hur jag gör och hur man kan rida coffy.
Therese kämpade på och fick henne tillslut jätte fin :'D Så stolt över coffys beteende och positiva inställning. Helt annan ponny!

Fotade lite :) (nej det är nte jag som rider haha, therese har bara lånat min hjälm, har en lika dan tröja som jag och enligt många är vi lika xD haha alla frågar om hon är min storasyster när hon går förbi xD)


först sprang hon mest..


sedan fick hon henne samlad..

Så kunde hon börja att jobba henne..

och hon började söka sig neråt :D

Eftersom det kändes så bra och therese var helt slut (haha) så avslutade vi där och travade av :)

titta vad söta :D jag vet att om hon rider coffy några fler gånger som kommer det att gå super! Therese är så mjuk men samtidigt stadig i handen och följsam i sitsen och det är precis de coffy vill ha! Jag känner igen mig så mycket i ridningen från när jag fick coffy och det gör det hela ännu mer roligare att hjäla till! Så therese ska få bli min lilla medryttare när jag inte hinner/sjuk haha :)



Kommentarer
Postat av: Nadja

Det kan vara väldigt nyttigt att låta någon annan rida sin egna polle, det första min tränare gjorde var att hoppa upp på min ponny, så hon skulle veta vad hon skulle säga till mig för att det skulle bli rätt! :)

2010-10-25 @ 20:44:38
URL: http://nadjahjertaponnisar.bloggplatsen.se/
Postat av: elvira - ridahest :D

Innan de hade laddat klart såg jag bara andra bilden o ja ba "michelle har laddat upp bilder när hon ridit :D" men sen när jag såg första bilden ba "men de där är inte michelle" xD

2010-10-25 @ 21:54:48
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: therese

hej lillasyster med snygga kläder hahahaah :D det var ju grymt kul att det gick bra tiilslut! och man lär sig väldigt mycket från marken verkligen, gick bättre bara efter att jag sett dig rida lite liksom. Så kuul att jag får rida lilla Coffysen :D

2010-10-25 @ 23:36:51
URL: http://t.bubbleroom.se
Postat av: Amanda

Jag håller med ni är värkligen lika! :D<3

2010-10-26 @ 19:53:17
Postat av: Kai

Ni två är faktiskt lika, har inte tänkt på det förrens jag läste det :p Keep up the good work med bloggen! (:

2010-10-26 @ 23:02:00
Postat av: Frida 1337

Nice! Ser ju riktigt bra ut Therese

2010-10-27 @ 18:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0