trickträning.

idag tricktränade jag och busade jag lite med coffy i ridhuset! :) gick ganska bra faktiskt.

ni kommer att se att jag ger coffy godis när jag tränar "spansk skritt", men ni märker också att jag kräver mer hela tiden. Ibörjan fick hon så fort hon rörde på benet, och sedan krävde jag mer. Tillslut krävde jag flera steg emellan, och sen är det meningen att hon inte alls ska få förens efter arbetet är utfört som en liten belöning. Men godiset får henne mycket positivare till arbetet och blir väldigt ivrig. Annars gör hon det, men lite halvdant och inte alls lika positivt. Men snart ska jag köpa en klicker.

Så här kommer en film (observera; förut behövde jag lägga spöt på benet så lyfte hon direkt, nu behöver jag bara byta spö hand och säga upp så lyfter hon :D men mitt nästa mål är att jag ska lyfta på mitt ben så ska hon lyfta på sitt ben :)



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Håller på med en shettid som jag tricktränar. Hur tränade du in spansk skritt? Vore kul att prova med honom!

2010-10-24 @ 20:42:24
Postat av: Eleonor

Svar: ang löshoppningen. Jag har aldrig sett löshoppning med 2 hjälphinder eftersom de heter just hjälphinder så känns de som att de räcker med 1 :) Därför undrade jag om ni hade nått syfte med 2.

/ Eleonor

2010-10-24 @ 22:19:32
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad kan h?n mer för tricks? :)

haha, märkte att bakrundsmusiken är densamma som in ringsignal

2010-10-25 @ 14:58:01
URL: http://qtiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0