Att variera i sin ridning.

Hejsan allihoppa. Idag red jag först ut med sara & elin. Red GP !
De gick hur bra som helst, hon var lugn och jag kunde jobba henne
hur bra som helst. Testade att både gå först, i mitten & sist och
alla tre funkade galánt. Jag är nöjd. Kunde tom stanna henne
med en hand från ökad galopp på en raksträcka! härligt ;)

När vi kom tillbaka ville jag testa henne på utevolten eftersom hon
alltid blir spänd där ute och lyssnar inte lika bra.
Men idag gick de hur bra som helst.
Hon är så himla bra nu de senaste dagarna! Hennes bästa period nu faktiskt.
Kanske som pappa säger, de sägs att de tar ett år att hitta varandra,
nu har de gått ett år! Jag är lyckligast på jorden.

Och jag tror också att eftersom jag varierar min ridning mycket mer nu än
förut så tycker hon också att de är roligare!

Jag rider dressyr både på stora volten, lilla volten & ridhus (miljöförändring är bra)
jag rider ut mycket, konditions tränar på raksträckan & flisen.
Ute och bara promenarar, släpper i ridhus, leker i ridhus.
Hoppar, går bommar ja och allt möjligt. Detta gör de inte bara roligt för henne utan
också för mig. Snart ska jag börja träna för dressyrtränaren Karin Styrman igen :)
Nu börjar vi komma igång, påriktigt.

Ja, slutpratat! Nu tycker jag att min blogg ska bli lite roligare. Ge tips om vad
jag ska skriva om.. vadsom helst! Komigen!  eller om ni vill se speciella bilder ?
KOMIGEN GE FÖRSLAG! :)


Jag älskar dig dark coffee <3

Kommentarer
Postat av: elvira :D

Fan vad kul att det går så bra för er :D Ni är skit fina tsm! Vill se mera bilder o dina åsikter om saker o ting :D



Och jag vill se bilder med MINST EN (gärna fler) bild från varje månad du haft henne :D (förutom i somras dåra)

2010-09-16 @ 19:51:31
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ofta tex tömkör och longerar du?

2010-09-16 @ 20:34:21
Postat av: elvira :D

sv; jaa :D



håller med :D:D

2010-09-16 @ 22:00:40
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Tommy

En av anledningarna till varför ni fungerar så bra tillsammans kan vara att DU ger henne så mycket kärlek.

Samt:

1: Du är tillsamman med Coffy oftare och längre iom att du bor där. Ingen stress, bussar hit o dit, den långa resvägen, Skönt va?

2: Du har målmedvetet jobbat i ett lungt tempo o gett henne den tid som ni båda behövde för att utvecklas tillsammans. Fast det har varit en del tuffa perioder, så har du aldrig gett upp.

Det brukar löna sig:D

Kram

2010-09-16 @ 23:54:45
Postat av: DIDDI

Berätta om hur du tänker, göra,träna,tävla i framtiden. Har du planerat?

Nu, om ett halvår om ett år....osv

2010-09-17 @ 00:49:58
Postat av: emilia

tack så jätte mycket:D

gullig bild :)

2010-09-17 @ 08:49:01
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Emma

å ni är så fina :)

2010-09-17 @ 13:45:56
URL: http://ponnyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0