RIDLIVET LIKSOM.

Kan ju berätta lite om mig själv & min ridning, om vad jag håller på med osv.

Jo, jag heter Michelle Lundh är 16 år och går mitt första år på Berga Naturbruksgymnasium
där jag också bor på internat men kommer hem på helgerna. Jag stormtrivs därborta och det
gör de inte sämre att min ponny, Dark Coffee, står uppstallad på skolan. :) Coffy rider jag
både hoppning & dressyr på. Tänkte också börja med terräng då jag i somras fick prova på
att hoppa terräng på ett fälttävlansläger så älskade jag de & måste fortsätta. Jag funderar
också på att vara med i någon provapå-galopp på täby då både jag & coffy älskar fart ;)
På skolan hjälper jag också till att rida en kompis stor häst som heter Frazze & är 6 år,
ska, om allt funkar också börja tävla honom i hoppning.
Om några månader kommer vi få börja rida på skolans hästar, och eller köra eller trav.
Jag tänker NH när jag hanterar hästar och älskar att jobba med hästar från mark.


Så ja, jag håller på med lite av varje faktiskt & tycker allt är hur kul som helst!
Här nere finns lite bilder från de olika momenten :)


Jag & Coffy galopperar på rakbanan.


Jag & Frasse hoppar.


Jag & Coffy dressyrar på utebanan.


Jag & Fandango hoppar terräng.



Jag & Coffy "gymnkhana"


Jag & Coffy Ridning i halsring.

ja, de var några bilder! Vad håller ni på med för inriktningar? vad har ni provat på för något?


Kommentarer
Postat av: lolvira :DDD

jag har ridit på ponnyridning! men jag fick skritta utan ledare! :D c00lt huh??? :DD:D

2010-09-05 @ 00:59:26
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: majja

HAHAHA!

jag dör när jag läser elviras komentar x'''DD



Jag håller mig mest till hoppning men tränar ju dressyr & sånt med för att de är grunden till hoppning! :) Jag älskar också att busa med hästar & rida löst & trickträna lite! :)



Nu ska jag nog ta hem en liten stor häst för träning&tävling! :D:D

2010-09-05 @ 01:20:51
URL: http://majjabergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0