ett överaskande pass

Jag skulle ju dressyra lite med Coffy i ridhuset idag. Igår hade det tydlingen inte gått så där jätte bra för Therese & Coffy när hon ridit ute på stora volten så jag hade inte heller så stora förväntingar. Jag skrittade ut i ca. 10 minuter för att få en ordentlig framskrittning. Skönt var det också att njuta lite i den starka vårsolen! När jag kom in i ridhuset var hon rätt framåt och pigg. Riktigt känslig för skänkeln så i skritten var det bara att göra halvhalter. Hon var klockren idag! Hur fan kunde hon vara såhär fin & mjuk? Trodde jag aldrig. Red ett rätt intensivt pass. Plockade fram endast en bom på en volt för att se till att jag gjorde en rund volt med all bogar hemma. Gick lite vingligt ibörjan och i höger varv trillade vi inåt så då var det mycket innerben och i vänstervarv trillade vi utåt så det vart det istället mycket ytter. Kändes så himla bra. Hoppade av och gick en sväng ute på ungefär 15 minuter då vi båda var svettiga. Stannade lite här och där å betade.

I helgen rider ruby coffy, antagligen i ridhuset.
Kommer medela om hur det går:) Skönt med påsklov i allafall!


bilderna tog för ca. 1 år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0