helt otroligt underbart fin

Dagen kan ju inte bli bättre?!  Efter jag jobbat på åkrarna gick jag till stallet och fixade med allt i stallet, förberedde för insläppet, mockade, gjorde höpåsar och fyllde på torv. Sedan gick jag en sväng med Coffy och betade henne. Gissa om hon blev glad! När jag betat klart tog jag in henne borstade henne nogrant! Jag kan säga att hon glänste efter, shit, fick bort all damm och all päls hon fällde. Förhoppningsvist den sista pälsen!

Efter middagen gick jag och Johanna ner till stallet och fixade horsies och så gick vi ner till ridhuset. Jag var helt inställd på en kämpis och hård riddag, då jag var grymt slut i kroppen och Coffy inte gått på banan på flera dagar. Men icke! Fick bjudningen direkt och hon var grymt mjuk. Lite spänd i början men efter några halvhalter var hon grymt fin! Jag var så chockad så jag ibland glömde rida haha, men det var en av våra bätte pass. Förstå? EN utav våra BÄTTRE pass! Så sjukt. Jobbade med en bom på volter för att verkligen flytta ut bakdelen. Gick i en perfekt lång, låg och avslappnad form när jag travade av också, det var så jävla underbart att allting bara klickade! Johanna var lika glad med sitt pass så vi skrittade glada ut en sväng på ca. 20 minuter så dom fick en ordentlig avskrittning efter ett ordentligt ridpass. Det var så härligt att sitta där med tunna kläder, utsläppta stigbyglar, i efmsolen med vännen johanna,  med en glad ponny och veta att imorgon är sista stalltjänst dagen dessutom är jag ledig imorgon.

Jag kan inte bli gladare. Nattade hästarna och jag pussade extra på Coffy <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0