helt spyfärdig

hejsan. Idag gick jag upp klockan 5 (!) för att jobba i ladugården. Efter lunch passade jag på att rida. Coffy var inte ett dugg lerig vilket jag blev väldigt glad över om man säger så, men såklart fick jag spola av benen. Som alla andra dagar står hon lös och idag gick det bättre än någonsin för jag kunde mocka bort skiten som hon sket när jag duschade henne samt stå och bara titta på henne utan att hon gick ut ;) Jag gick tom ifrån och hon kom inte, när jag ropade på henne så kom hon glatt till mig. Fatta om jag blev glad :')

Innan jag började rida kände jag att jag inte var på topp. Trött och helt slut i benen, men jag kände att det skulle vara skönt att få de gjort för jag slutar ju klockan 17'15 nästa pass. Coffy var väldigt mjuk men samtidigt riktigt spänd, sprang för det mesta och lyssnade inte ritkigt. Jag kan inte säga att jag gav henne dom bästa förutsättningarna heller.. i slutet av passet när jag skulle skritta av så kände jag hur allting bara snrurade och så spydde jag från hästryggen! Mysigt va? Så jag skrittade ut en bit för att få lite friskluft och bara slappna av och när jag kom tillbaka till stallet orkade jag knappt någonting, lät coffy äta sin lunch medan jag satt lutad mot boxväggen. Sedan när jag kände mig lite bättre borstade jag henne, släppte ut henne, mockade & fixade höpåsar. Som ni förstår kan jag inte jobba i ladugården på efm och pappa kommer och hämtar mig snart! Skönt att komma hem.

Imorgon ska Ruby fixa coffy och rida henne!


Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson

usch vad läskigt :( hoppas du känner dig bättre snart <3

2011-04-07 @ 14:15:36
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0