inte den bästa idag

idag gick jag upp klockan 7 och tog ut hästar samt mockade och gjorde höpåsar. Gick ruskigt snabbt för mig idag, antar att det är för att vi inte behöver täcka några hästar och för man inte fryser ihjäl under tiden man gör höpåsar eller mockar! Hihi. Runt tolv tiden gick jag ner och lunchfodrade hästar och passade då på att stå och mysa med coffy i hagen i flertal minuter.

Vid 2 tiden gick jag ner till stallet IGEN men då tog jag in coffy för att rida. Bestämde mig för att rida på utevolten. Usch, gick verkligen inge bra. Hon var spänd & ville inte jobba. I galoppen hade hon bra bjudning och kunde rida igenom henne. Tog lite skutt över ett 40cm hinder för att få henne på andra tankar än fåglar och sånt.. det uppskattades och efter det kom bjudningen i traven med. Skritten däremot var omöjlig. Efter jag ridit spolade jag av hela henne då hon var rätt svettig och så gick jag på en promenad i solskenet så fick hon beta lite. Sedan var det bara att ta in hästar och nu kom jag hem!


Kommentarer
Postat av: Ida - en satsande juniorryttare

Hejsan!

Är det där Dark Coffy som är till salu? Har för mig att jag sett just den där bilden på en annons nämligen...



Väldigt trevlig blogg iaf, Kram!

2011-05-04 @ 12:41:25
URL: http://idahjelm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0