no more benpromenad i framtiden?

Haha! Kom precis tillbaka från intaget. Har ju fått tag på en cykel så har cyklat mina, vad kan det vara, 300m (?) till stallet i helgen. haha! Men det är faktiskt rätt skönt eftersom man går ju minst 4 gånger om dagen till stallet fram och tillbaka.. så det underlättar ju en del! I alla fall så har ju coffy fortfarande än tappsko så jag har ju varken kunnat gå promenader eller ridit denna helg.. imorgon ska skolhovslagaren slå på en sko och ta av broddarna så då är det väll bara att köra igång igen.. så idag fick coffy stå i en mindre hage då jag tycker det är jobbigt att hon ska stå i en gigantiskt stor lerhage (bara bara bara lera..) utan att kunna röra sig och sedan rulla sig och så måste jag duscha henne utan att kunna gå promenad efter så får hon stå helt stilla efter i boxen.. så nä! Hon stod på fri tillgång och det var hon ju glad över ;) Lite ledsen i början bara eftersom det knappt finns några hästar i närheten om dom inte är på ena sidan av hagen.. annars funkade det nog!

I alla fall så cyklade jag till stallet nu och hennes hage ligger ju påvägen så jag stannade upp och hämtade henne påvägen till stallet. Satte mig på cykeln (den låter som jagvetintevad när man åker, gnistrar och skriker typ "hej nu kommer michelle cyklandes!" från flera km håll) och cyklade med en hand och andra handen i grimskaftet. Coffy lunkade på i skritt och skjutsade mig till stablet! Mwaha, tyckte det var jätte kul och hade verkligen itne bangat på en längre cykelpromenad med coffy! Jag provade att trampa så cykeln gick lite snabbare och då travade hon brevid! Ja klockrent altså haha <3

Efter jag tagit in och täckat av resterande passhästar så borstade jag på coffy som trots torr hage lyckats skitit ner sig en aning haha.. här har vi värsta skitgrisen! och när jag myst klart så plockades morötterna fram och jag stretchade henne, övade på att inte gå utanför boxen även fast jag höll i en morot och hon var grym! hiih, sedan lekte vi lite med "lyft" där hon lyfter benet högt, nu sitter det så när skon är påslagen ska vi gå steget vidare att röra oss framåt oxå ;) Snart spanskskritt? haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0