ponnyn med det lilla extra

Haha, idag red jag ut. Coffy inledde det med ett riktigt glädje skutt :D Haha, efter att jag suttit upp och skulle börja skritta fram hoppade hon fram några steg och sen stannade hon och skrittade på lugnt när jag kom ut på "vägarna". Haha så himla rolig ponny. Men fyfan vad fin hon var ute! Red ju flisenrundan och hon lyssnade grymt på mina förhållningar, shit. Helt chockad. Kunde böja igenom henne och hon gick i en fin form i traven, i galoppen var hon aningen piggare och uppmärksam på allt runt omkring så hon var inte lika avspänd men hon drog iaf inte iväg. När jag kom tillbaka till stallet blev det bara lite flummridning då jag var extremt trött och behövde piggas upp. haha tur att ponnyn kan vara otroligt snäll också. jätte gullig var hon i stallet också, stod helt stilla löst i stallgången medan jag sadlade av & tog av tränset. Efter så spolade jag av hennes leriga ben och så får hon stå naken i stallet nu eftersom det är riktigt varmt i stallet undernatten när dom stäner stalldörrarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0