uppe i sadeln igen

Idag satt jag äntligen där jag hörde hemma. Ibland undrar jag hur jag inte orkar sitta där. Hur jag ibland skiter i att rida för att jag börjat tröttna, trodde jag. Men när jag sitter där uppe känner jag verkligen hur jag inte skulle klara mig utan ridsporten. Varje dag är en ny dag, varje dag kan det ske förändringar. Hästsporten är spännande.

Men denna dagen var hur lugn och fin som helst! Det regnade lite men det hindrade inte mig från att rida ut. Det var altså bara att hoppa upp och lunka iväg. Okej, kanske inte lunka, trippa? Piggelin var hon i allla all! Så himla känslig och fin. Lyssnade galant och jag är hel nöjd! Fin, skön & ensam uteritt med musik från iphonen. Galopperade halva rakbanan i en samlad och lugn galopp vilket gick kanon.


coffyloppan som står i stallgången medan jag mockar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0