En svart dröm

Idag provred jag en storhäst! Och då snackar vi verkligen storhäst! Närmare 170cm och maffig. Men riktigt riktigt riktigt nett och mjuk i munnen och typen. Kändes som att rida en litenliten häst och var inte alls tung på något vis. Det var inte precis en lätt häst utan hon hade mycket energi och jätte känslig! Men det är exakt vad jag letar efter :) Kan man kalla det maffigt ädel? Jag blev rätt förälskad men har lovat mig själv att testa åtminstonde en häst till. Kort fakta om hästen; Sto f. 01 klassad svårhoppning placering upp till 135cm hoppat hemma 150cm hinder. Imp. Tyskland 2010. Yes, så nu är det bara att se. Mycket mysig och fin. Vände på en 25öring trots så himla stor. Hade det där exktra tagget mot hindret men riktigt kontrolerbar. Dock regnade det jätte mycket och var väldigt väldigt halt så ville inte hoppa för högt då hon inte hade gräsbroddar. Hoppade 1m och det var ju bara plutthinder för henne, typ markarbete. Kändes som 20cm haha!

ägaren rider:
140hopp!

jag rider:

Kommentarer
Postat av: therese

Fan va härlig! KÖP! Jag vill ridaaaaaaa! Hahaha :D <3

2011-08-20 @ 11:33:39
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0