Fullt ös!

Hejhej! Somsagt efter sista inlägget drog jag mig ner till stallet och tog in tjejen. Gjorde henne riktigt fin bara för att jag fick tid över och packade in sakerna i bilen. Sen skulle vi då lasta, transporten vi fick var ju inte sådär jätte stor så hon ville verkligen inte gå in. Hon var inte dum på något sett, men det var omöjligt att få in henne. Så tillslut slängde vi över en jacka på henne och då gick hon ju in. Men känns tråkigt att alltid behöva slänga över en jacka för att hon ska gå in. Det kkommer reslultera i en stor tansport! (Vilket iofs inte påverkar mig negativt hihi). Men på plats så skötte hon sig riktigt bra! Cool lugn och stod där bara och tog det lugnt. Provade ut lite sadlar och en passade perfekt. Morris and nolan sadel :). Rätt ny och i jätte fint skick. Mörkmörkmörk brunt läder, man kan typ inte bestämma sig för om den är svart eller brun. Vilket är bra, passar både bruna & svarta träns då! Awesome hihi. Fottar den imorgon. Fick även 3 nya grimmor av pappa och ett par assnygga svarta benskydd runtom. Och justja en magplatta också! Kommer alltid rida i magplatta. Känns som om det är schysstare mot hästen som får ett jämnare tryck. Var ju tvungen att provrida i sadeln på plats och hon blev lite stuttsig haha. Så söt!

När vi kom fram till berga fick hon stå inne och äta sitt hö och medan sprang jag upp och åt min middag. Sedan red jag i ridhuset för det ösregnade verkligen. Hon var lite studsig i början för att jag la bak skänkeln alldeles för mycket. Men när jag bara slappnade av i benen och tog de lugnt så blev hon så otrooooligt fin. SPECIELLT i galoppen, trampade under sig och blev inte så kort i galoppen, sökte sig fint neråt och åh jag blev så glad. Traven flyttade hon fint för skänkel, blev lite skänkelvikningar för att få in bakdelen. Sen efteråt böjde jag bara loss henne i skritten och travade av i lägre form. Både hon och jag var helt slut efter haha! Så det blev massa pussar efter och fixade i stallet. Riktigt nöjd med henne! Håller på att hitta några knappar nu. Kommer bli så kul när jag kan allihoppa. :)


du har verkligen fått mig på andra tankar.

Kommentarer
Postat av: bella

hej! :)

haha tänkte bara se om du hade läst på bloggen att coffy är en riktig smitare! ;) hon har smitit 2ggr nu på kort tid! ;) antar att det finns grönare gräs på andra sidan ;p (fast staketet va väl inte heller i bästa skick!)

2011-08-31 @ 19:40:47
URL: http://ponypluttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0