Jag kan inte sluta vara glad.

När jag sålde coffy, var jag säker på att det skulle ta år och dar innan jag hittade det jag sökte, att jag aldrig skulle finna den där speciella känslan första gången jag klev upp på en häst. Jag lovade mig själv att vara riktigt nogrann, att inte ta första bästa och att gå på något kanske lite yngre.

Detta sto är min totala motsats till det jag egentligen sökte. Jag sökte en valack, runt 7 år, om jag skulle få välja så fick den jättegärna vara skimmel i en lite mindre modell och inte så hög. Skulle tävlat runt 115 med placering och gärna allround som kunde mycket dressyr.
Nu står jag snart här om allt går vägen, med ett sto på 10 år som är kolsvart med två vita strumpor bak, i en stor modell och väldigt maffig, har tävlat höga klasser redan och är i stort sett bara hopphäst. Altså en hoppmaskin. Avlad och till för att hoppa.

Jag är helt lost. Fick exakt samma känsla som när jag hoppade upp på coffy. Har under mina 2 år fram tills jag ridit denna häst hoppat upp på flera olika hästar och ponnyer å verkligen inte fått någon sånn känsla. Tills jag red detta vackra sto. Det är så otroligt. En känsla som inte går att beskriva. Kroppen säger bara att det är så det ska vara. Om det är rätt eller fel vet jag inte men det är något speciellt med hästen. Hon är inte lätt, hon är inte helt klar utan det är mycket jobb och hon är väldigt olik andra hästar. Men det är nog det jag fastnade för! Jag gillar verkligen henne.

Idag provred jag igen i ett ridhus och det gick så mycket mycket bättre. Trots att jag inte ens var nära bra i dressyren. Det är liksom bara att hitta hennes knappar så kommer hon bli så otroligt fin för hon ett så luftigt och pampigt steg att när man kliver in i ridhuset så är det henne man ser. Så himla mysig (men lik coffy var så är Camina som hon då heter, också sådär bortskämd på godis och tigger. Ber oxå upp uppmärksamhet som coffy gjorde första gången, men det tränade jag ju bort sen hur lätt som helst! ) Så himla lika på det settet. Jag är helt såld på denna häst och tror att vi kommer få en mycket rolig tid tillsammans.

Somsagt om allt går vägen så är hon min nu på söndag. Hon har gått igenom besiktningen på strömsholm så allt det är klart. Lite småsaker.. bara att hålla tummarna! Längtar otroligt!

här får ni en film från idag på oss, kolla hur fel jag kommer och hur hon rättar sig så lätt? Hon hoppar verkligen i alla lägen. Idag hoppade jag lite högre också 120 Räcke och det kändes som ingenting. Då menar jag det verkligen!


detta var lågt ca. 110-115

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad kul! :D Grattis!

2011-08-23 @ 06:44:39
URL: http://calbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0