Dressyrponnyn klev fram

Idag runt 13 tiden på håltimmen så red jag och janina i ridhuset. Tänkte köra lite lätt dressyr. Men guuud vad mjuk och fin hon var, behövde  bara använda ben och stöd. Sen bjöd hon på själv! Började med att göra fram/bakdelsvändning och rygga för att mjuka upp bakdelen. Gick super! När hon gick rätt stadigt på tygeln började halter från trav och tvärtom och efter det skänkelvikning, gick faktiskt bra men det gick bättre i höger varvet. Gjorde många småövningar där hon skulle flytta bakdelen. Hon tyckte nog allt att det blev lite jobbigt haha, fast hon trampade fint under sig. I galoppen var hon ganska mkt framåt så blev mkt halvhalter och samtidigt hålla igång. Är heeeeeeeelt slut i benen. Men efter när jag fått pli på tempot i galoppen och hon sökte sig fint neråt så testade jag galoppombyten. Gick väll sisådär, har gått bättre, men tror att om jag hade fått vara själv i ridhuset hade det gått bättre. Avslutade med att trava på släpta tyglar och hade armarna vid sidan, kunde göra halt utan händer från trav och galoppfattning samt sakta av till trav från galopp med rösthjälperna (det bästa vi har) :'D Så duktig hon e min lilla westernhoppdressyrponny x'D


Kommentarer
Postat av: therese

kul :D måste vara för att hon fick en asbra uppvärmning igår... japp. haha

2011-02-10 @ 16:01:33
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0