dunder duktigt darkcoffee.

japp då är man hemma igen då. Idag stod det hoppningen på schemat. Har lovat Therese (medryttar'n) att få hoppa coffy eftersom therese endast ridit ut/dressyrat på henne. Therese har inte hoppat på 6 år, men detta gick hur bra som helst! Det märktes liksom inte ;) Vi körde som så att jag värmde upp coffy, sedan hoppade therese igång henne och coffy var så snäll så :'D therese kom lite hackigt in mot hinder, lite för nära och ibland visae hon inte vägen riktigt, men eftersom hon höll ett bra tempo så hoppade hon oavsett och var riktigt ärlig på hinder. Sedan så hoppade jag. Blev en "bana" på 5-6 hinder. Jag tränade på att få in rätt tempot och se till att få in bogarna. hon var så grymt fin och frammåt, jag har verkligen hittat henne i hoppningen nu. Känns så kul! jag hoppade endast banan på 90/1m, men somsagt klarar hon höjderna så man ska inte sitta och nöta på det utan det är allt annat runtomkring, samt mitt självförtroende.

här är framhoppningen på therese och coffy då jag fotat:



sedan jag och coffy <3


Kolla vilken underbar hoppteknik min powny har :'D

gah min hjälm har blivit så himla stor, de 'kuddar' som är i har töjjts ut och dom sa i affären att det skulle dom göra med tiden -.- jag behöver köpa nya sånna nu för hjälmen åker ner i varje hopp vilket faktiskt påverkan min sits mycket!
& justja jag har therese hoppläder på bilden (mina dressyr) och glömde helt bort de därför kommer jag inte upp från sadeln som man ska. men tur att det inte var några höjder iaf :)

Kommentarer
Postat av: therese

HAHA halva mitt ansikte är bara en stor hjälm xD älskar att den åkte ner så att jag inte såg nåt :) men fan va kul de va :D det där måste vi göra igen :D

2011-02-26 @ 00:39:17
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0