ingenting är möjligt inom hästbranschen

så var det med det.. efter allt slit och alla förväntningar så fick jag idag reda på att chris 44 är såld. Vi hade en överenskommerelse att medela med varandra. När jag träffade chris så fick jag styrkan att kunna sälja coffy. Jag trodde hemmet var viktigare än priset, men när pengarna låg på bordet var det ingen tvekan. Jag fick inte ens chansen. Känner mig så lurad och jag vet inte vart jag ska ta mig till, nu snart står jag här utan häst. Hur ska jag klara av att bli av med coffy utan en häst som står vid min sida och hjälper mig igenom allt? för det var ju så det var tänkt.

hur skulle ni tolka detta meddelande?

"Se till att få din ponny såld nu, skulle kännas super om Chris fick komma till dig! :) Skicka ett sms till mig så jag har ditt nummer också så kan jag hålla kontakten med både dig och din pappa och berätta hur det går. Har fått fler svar på min annons och har 3 stycken till som vill komma och provrida, men skulle helst sälja till dig. Så jag håller tummarna för att Coffy flir såld! :)kram *******."

- somsagt, jag förstår inte på mig dethär, om ni någon gång ska sälja en häst så var ärliga från början.

Pappa och mamma letar runt efter en ny häst nu och vi får hoppas på det bästa.. dalarna, varberg, skåne, tyskland, lettland - spelar ingen roll hur långt vi måste åka, bara hästen kan sin sak.

Nu är det bara att samla sig och försöka, igen.
Jag vill inte börja sluta lita på människor, jag kommer nog stöta på flera sånna här saker inom hästvärlden. Hästmänniskor är duktiga på att luras och bedra. Ingenting är MÖJLIGT - typ. Men jag kommer aldrig bli en sådan.



Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - VINN JOHN WHITAKER SCHABRAK PÅ BLOGGEN! :D

Jag är så ledsen för din skull :( Trodde verkligen inte att dehär skulle hända.. Men som du skrev, hästvärlden är full med bedragare så man får väl räkna med X antal sånna människor... tyvär. :(

2011-02-07 @ 00:21:09
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fy fan vad tråkigt, och framför allt dåligt...

Men :) Du ska veta att du har Machs mule att pussa på, Machs man att gråta i och Machs rygg att rida på.

När som helst.

Pusspåreva. <3

2011-02-07 @ 00:43:44
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/
Postat av: Frida

Nej! fan vad tråkigt, kul att hon ger dig falska förhoppningar och bara säljer hästen när hon skriver så där. Vissa människor verkar bara tänka på pengar.

Du får mysa med Bums hur mycket du vill michelle oc du kan prata med mig när som <3

2011-02-07 @ 00:59:07
Postat av: therese

det här kan ju på riktigt inte vara sant. FYFAN!

tänker på dig <3

2011-02-07 @ 10:59:44
URL: http://superterran.blogg.se/
Postat av: frida/ruby

Nej gud vad tråkigt, men jag är säker på att du kommer att hitta din drömhäst, inom mycket kort, och jag ville bara tillägga att jag älskar din blogg, har följt dig i över ett år, och tycker den verkligen är superbra :)

2011-02-07 @ 11:47:40
Postat av: Anonym

fy vad fräckt. så kan man ju inte göra.

hoppas verkligen du hittar en ny !

& hoppas den får bra & inte säljs till någon som illabehandlar den för det vet jag att du inte skulle gjort. fy så ledsamt :'(

2011-02-07 @ 13:12:57
Postat av: amanda

Vad ska hästen ha för färdigheter? Jag kan kolla lite koll här omkring :)

2011-02-07 @ 14:21:02
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Emma

vad tråkigt :(

2011-02-07 @ 15:14:58
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: gullman^^

näe fyfan va trist! :(

va trött man blir på människor som gör så..

men kämpa på michelle, du kommer hitta den perfekta hästen snart, det vet jag! :D <3

2011-02-07 @ 17:21:34
URL: http://gullman.devote.se
Postat av: Amanda

Gud vad trist!



Men du har väll inte sålt Coffy än? Tur isf om du inte hann göra det...

2011-02-07 @ 18:49:22
URL: http://gazeela.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du borde inte sälja coffy då :(

2011-02-07 @ 19:18:34
Postat av: Nadja

Men gud vad arg jag blir! :@

2011-02-07 @ 19:41:59
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0