Maskinhallen, dag 2 - roligt.

Även idag jobbade jag i maskin. Fick dock göra roligare saker idag :) tex. harva i ridhuset (vilket tog ett litet tag då det bildats en jävla kull vid ingången som vi var tvugna att försöka harva bort lite i taget.) Sedan fick vi räkna hösilagebalar. Det roliga var att jag gissade på ett antal genom att räkna första och försöka få ihop på ett ungefär. Fidde räknade ut på alla olika ställen och jag hade gissat exakt rätt på alla ! helt stört? haha. Efter det körde jag lastar'n med tunnor för att åka till ladugården och fylla dom med kornkross till travstallet. När jag skulle hälla i kornkrossen i tunnan så föll allt över mig, oj så det klia. Haha fyyy! Och sedan fick man stå och förklara till varenda människa som undrade vartfan jag vart haha, såg förjävlig ut.

Nja. efter det blev det bara att fixa höpåsar och mocka, gå till baracken och byta om och sen rida..


Var det någon som ville hjälpa och räkna höbalar? eller förresten, michelle är gissningsexpert ;)
(+ att det var typ 4 andra ställen med höbalar vi skulle räkna .. doh.)


Ibland får man faktiskt ta en takeachillpause (i sina extremt tillfälliga jobbarkläder) ;>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0