skola, på landet, på riktigt.

Japp jag går ju på Berga Naturbruks Gymnasium som många redan vet. Här bor jag på skolinternat på vardagarna och ibland på helgerna när jag stalltjänstar i elevstallet, sedan har jag min ponny uppstallad i en av skolans stall.

Här går jag linjen hästjord. Vi får rida, stalltjänsta och hålla på med skolhästarna. Vi har även hästkunskap där vi lär oss lite antonomi, lär oss om sjukdommar och får lägga till roliga val som tappskokurs.
Utöver hästar får vi jobba med kossor, grisar och traktorer. Därför kan det förekomma lite bondgårdsinägg ibland när jag har praktik på gården haha :) Sedan får vi även alla grundämnen för högskolan. Tyvär har skolledningen ändrat regler för gymnasiet och denna linje kommer försvinna.. på alla skolor runt om i sverige. Även hästnatur. osv. För man vill att man ska få antingen yrkes eller studie-förberedande och inte både och som vi har nu.
Jag menar, jag har både jobb och högskoleutbildning. Är inte det lyx?

Men somsagt.. jag tycker berga är en bra skola och jag tror att en utav det härligaste som finns är när man sitter på en extremt, då menar jag extreeeemt tråkig mattelektion och så tittar man ut genom fönstret och ser travhästarna galoppera eller om man har tur står en och solar precis vid fönstret och gör sådana där urgulliga miner som får alla att le ^^,


denna bild togs igår på engelska lektionen, är det inte mysigt med lite hästsällskap ibland ? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

så kul.

de är inte alla som har en häst utanför fönstret när man har tråkiga lektioner :D

2011-02-02 @ 20:05:29
Postat av: Elvira Johansson - VINN JOHN WHITAKER SCHABRAK PÅ BLOGGEN! :D

jag vill också ha en hest utanför fönstret på våra tråkiga lektioner :O:O:O!



men då måste den flyga, våran skola ligger ju på 5e våningen... hmmhmm. SKulle vara sjukt häftigt om en häst kom flygande förbi vårt fönster när vi har tråkiga lektioner 8D

2011-02-02 @ 22:54:52
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0