stallet, stallet, stallet, stallet & stallet.

Japp. Klev upp klockan 5:45 (sved att ställa klockan då!) och det vara bara att pladdra iväg till stallet. Borsta,  fodra, täcka, ta ut, mocka, göra foder, sopa osv. Sen tog jag en tidig frukost vid 7 och gick sedan å la mig. Runt 10 tiden hade vi håltimma så då passade jag på att rida på coffan, siré på mach och janina på ian i ridhuste :) gick ganska bra, förutom att hon sprang lite men hon var väldigt mjuk och duktig faktiskt! Efter det blev det pussar så fick hon stå inne och torka medan hon åt sin lunch, likaså jag (åt lunch dvs! haha) sen bar det av till stallet igen för att hon skulle ju skos :)! Hon var hur duktig och lugn som helst - fick massa beröm för min lilla polle. <3 När hon var färdig skodd så släppte jag ut henne igen och gick på lektion. Efter lektionerna så bar det av till travstallet för att släppa in hästarna, fodra, göra foder, borsta, linda, sopa etc. Så åt man middag och gick tillbaka till baracken för att leta lite häst. Gick faktiskt bra :) mer än så säger jag inte. Ja sen bar det av till travstallet IGEN för att kvällsfodra. När allt var klart där så gick jag till coffy och pussade en massor på henne. Stod där en stund.

Jaa, nu är jag helt jävla slut. Ska duscha, plugga och sova. Ha en bra kväll :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; mja lite svårt när man är begränsad D: försöker ju, men min mor tillåter mig inte.. :(

2011-02-09 @ 15:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0