en diamant, det kan man väll kalla det

Anonym om Frågan, som är tung att besvara:
eller australien om jag ändrar min ip-adress till det, nej men allt arbete med coffy är det väl du som står för? som att slipa sin egen diamant lära dem och sedan använda det, utvecklas tillsammans. Förstod det som att den andra var mer läromästare, även om det är kul att kunna sätta igång direkt på sätt och vis så är det väl ännu roligare o göra som med Coffy? särskilt eftersom att du och en stor häst kan ha hur många år som helst tillsammans :)



svar: haha nej, tumba var det :) jo det är klart det var kul med coffy. men nu vill jag ha något som bara går i hoppningen, altså inget tänk på framåtdrivning och korrekt inramning. Men denna häst är oslipad  i dressyren och det skulle krävas mycket jobb. Finns ju alltid något att jobba på liksom. Men med denna häst är målet att bli lugn i markarbetet och inte vara så hettsig. för det är just va han är nu! ungefär lite så som coffy var ibörjan när jag fick henne. Och jobba i en korrekt form, avspänd och lägre. Han är faktiskt inte alls lättriden någonstans utan han är nog nästan svårare än coffy om man säger så. Han är ingen direkt häst som vem som helst hoppar upp och rider på, han är så extremt känslig. dessutom vill jag inte köpa en unghäst då jag inte tror att jag skulle klara av det.



måste säga att min statistik höjts något så enormt idag och ni har kommenterat på bra :D tänk om ni alltid kunde vara så här duktiga höhö :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

ojj kommer bli svårt att se dig med någon annan häst... och Coffy med annan ryttare..

2011-01-30 @ 11:34:55
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0