ridningen på fin travare :)

wihi. Idag red jag på machen! han var otroligt pigg haha. Som jag alltid sagt och tyckt om den hästen: nervös och stressad i sig själv. Men det ska inte bara tas negativt. Utan då är han väldigt uppmärksam och lär sig snabbt. Efter 10-15 minuter så travade han i världens finaste trav, åh jag var faktiskt stolt! han va så himla fin, kanske inte värsta avlsppnad, men lugn. Om man får till galoppen så tror jag han kan starta lätt dressyr fan :)

Efter det, när jag kände att jag hade kontroll så började jag trava bommar. Okej, han hoppade över dom första gången vilket fick mig att skratta lite x) men målet var att trava lugnt över som vilken häst som helst. Och efter andra gången var det målet uppnåt! Sedan la vi upp vartefter som och han hoppade över, så himla duktig! det var hur kul som helst hihi. Men vi ska jobba lite med bommar och cavalettin nu och så om någon månad så tänkte jag ställa upp en liten mini bana för att se skillnad :] sandra fotade och filmade, bilderna kommer här;


men mach, det är en bom XD
så, nu fick jag honom att trava över en snebom tom :D



tycker min sits har blivit bättre (delvis) när jag tänker på skänkelläget. Men
snart sitter väll den utan att jag behöver tänka, hoppas jag iallafall :)

Kommentarer
Postat av: therese

nae michelle asså.... du borde verkligen ha bytt ut stigbyglarna. inte matchande. fy på dig! ;));););););

2011-01-22 @ 19:23:26
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0